ČEZ: Další část Havířova se dočká spolehlivější vysokonapěťové sítě

22.08.2012 9:25 | Zprávy

Rozsáhlý projekt obnovy a modernizace distribučních sítí v Havířově pokračuje ve svižném tempu. Jeho stěžejní částí je postupný přechod na vyšší napěťovou hladinu 22 kV.

ČEZ: Další část Havířova se dočká spolehlivější vysokonapěťové sítě
Foto: ČEZ
Popisek: Logo ČEZ

Realizace projektu  ve městech je jednou z reakcí Skupiny ČEZ na nárůst spotřeby elektřiny v posledních letech s cílem zlepšit kvalitu a spolehlivost dodávek zákazníkům. Přechod na vyšší napěťovou hladinu současně umožní vyhovět žádostem odběratelů, zejména z podnikatelské sféry, o navýšení dodávek energie.

V Havířově se letos pokračuje už pátou etapou. Práce probíhají v blízkosti ulic Dělnická, Moskevská a Mozartova. Etapy postupují logicky od nejstarších částí města. První etapa byla vymezena  ulicemi Hlavní třída, Na Nábřeží, Čs. Armády. Druhá část prací pokračovala ve směru ulic Hlavní třída,  U stromovky, Dělnická a prostorem kolem nám. Republiky. Třetí fázi představovala modernizace sítí napříč ulicemi U stromovky, Mánesova, Rossenbergových, Sv. Čecha, Máchova, Místní a Janáčkova.

Zatím poslední úspěšně dokončený úsek vysokonapěťové sítě byl realizován napříč ulicemi Karvinská, Dělnická a M. Kudeříkové. Po dokončení letošní etapy budou práce pokračovat úpravou distribučních transformačních stanic a výměnou kabelů vysokého i nízkého napětí v oblasti Havířov – město. Vzhledem k technické náročnosti a rozsahu se dokončení modernizace sítí v celé oblasti Havířova předpokládá v roce 2017.

Proces přechodu na vyšší, standardizovanou napěťovou hladinu zahrnuje i kompletní obnovu kabelové sítě vysokého napětí, rekonstrukci technologických zařízení distribučních transformačních stanic, včetně stavebních úprav. Modernizace vysokonapěťových sítí je vždy spojena také s obnovou značné části kabelů nízkého napětí a s nutnými pracemi na zařízení napájecích transformoven Havířova tak, aby nebyla ohrožena spolehlivost dodávky elektřiny městu.

V průběhu prací jsou zákazníci omezeni jen ve výjimečných nevyhnutelných případech, jejich rozsáhlá část je prováděna speciální skupinou zaměstnanců pod napětím. Maximálně se využívají také mobilní dieselagregáty.  

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: ČEZ

Ing. Aleš Juchelka byl položen dotaz

Sociální služby

Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

České dráhy: Český rychlostní rekord má 20 let, Pendolina už najela skoro 39 milionů kilometrů

7:14 České dráhy: Český rychlostní rekord má 20 let, Pendolina už najela skoro 39 milionů kilometrů

Tento týden uplynulo 20 let od vytvoření posledního českého železničního rychlostního rekordu 237,04…