ČEZ: Rychlodobíjecí stanice rostou kolem českých dálnic. Nejnovější fungují mezi Prahou a Plzní.

04.07.2018 13:39 | Zprávy

Síť rychlodobíjecích stanic pro elektromobily rychle vzniká kolem českých dálnic a umožňuje v mnoha směrech cestování napříč republikou.

ČEZ: Rychlodobíjecí stanice rostou kolem českých dálnic. Nejnovější fungují mezi Prahou a Plzní.
Foto: ČEZ
Popisek: Logo ČEZ

Nejnověji začala fungovat dvojice rychlodobíjecích stanic v lokalitě Žebrák, na dálnici D5 mezi Prahou a Plzní, která vznikla díky grantu z evropského programu Connecting Europe Facility (CEF). Jeho prostřednictvím Evropská komise podporuje propojování Evropy budováním dobíjecích stanic podél hlavní silniční sítě TEN-T.

Doplnit většinu kapacity baterií elektromobilu a za 25 minut pokračovat v jízdě do dalšího města. To bez problémů zvládnou rychlodobíjecí stanice, které v poslední době rostou v blízkosti českých dálnic. V tomto týdnu zahájila provoz dvojice „rychlodobíječek“ u dálnice D5 v lokalitě Žebrák. Desítky dalších jsou v různých fázích projektování a výstavby na hlavních tazích napříč Českou republikou – od Rozvadova po Ostravu, od Ústí nad Labem po Břeclav. Více než 100 jich ČEZ do roku 2020 vybuduje díky grantu z evropského programu CEF. Další vznikají z vlastních prostředků Skupiny ČEZ. Síť veřejných dobíjecích stanic ČEZ nabízí momentálně služby 112 stanic, z toho 54 rychlodobíjecích. Více ZDE.

„Rychlé cestování mezi městy předpokládá výstavbu rychlodobíjecích stanic schopných obsloužit elektromobily všech značek a nejrozšířenějších standardů dobíjení. Stanice na dálnici D5 umožní řidičům elektromobilů pokračovat dále směrem na Plzeň a k západní hranici. Díky evropskému grantu z programu CEF pro oblast Doprava a po nutné projektové přípravě jsme mohli v posledních měsících výrazně zrychlit výstavbu tohoto typu stanic. Do konce letošního roku bychom naši síť rádi rozšířili o dalších několik desítek stanic, např. u dálnice D1 i jiných významných tahů,“ vysvětluje Tomáš Chmelík, manažer útvaru čisté technologie ČEZ.

Elektromobilita ČEZ provozuje rychlodobíjecí stanice dodávané společností ABB Česká republika. K jejich standardní výbavě patří DC konektory s nabíjecími standardy CHAdeMO a CCS, které umožňují proces nabíjení s výkonem až 50 kW. Dále disponují AC nabíjením se zásuvkou vybavenou standardem Mennekes, který zvládne nabíjení s výkonem až do 22 kW.

„Jsme velmi hrdí na to, že se společností ČEZ tvoříme budoucnost udržitelné mobility v České republice. Jako lídr na trhu e-mobility se zasazujeme o dodání systémů s vysokou technickou úrovní a spolehlivostí, které nám zaručí udržitelný rozvoj e-mobility i do budoucna“, slibuje si od realizace výstavby Tanja Vainio, generální ředitelka ABB Česká Republika a Slovensko.

Stanice ABB jsou standardně připojeny k platformě fungující na principu cloudu, která umožňuje monitorovat zařízení v reálném čase a provádět vzdálenou diagnostiku, včetně spotřeby energie či výpočtu statistiky za určité období. Jde o aplikace „Drive Care“ a „charger Care”.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Adéla Šípová byl položen dotaz

předseda

Dobrý den, co vím, tak Vy jste Hřiba za předsedu nechtěla. Je nějaká možnost, jak ho můžete ve straně odvolat? Nemyslíte, že ji svými skandály, ale i neschopností řešit problémy s dopravou v Praze jen poškozuje? A nemyslíte, že to, že už není předsedou Bartoš může mít pro stranu fatální důsledky? On...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministerstvo kultury: Mobilní Archa I. je připravena k cestě na Ukrajinu

16:13 Ministerstvo kultury: Mobilní Archa I. je připravena k cestě na Ukrajinu

Předáním Archy I. Ukrajině je završen první milník projektu Archa. Vznikl před více než rokem ve spo…