Důvodem transportu je výměna dvou separátorů, od kterých vedení elektrárny očekává další navýšení výkonu o jednotky MWe. Stejný transport pak proběhne od 12. do 18. května. Podle energetiků jde o největší přepravu společnosti ČEZ na jaderné elektrárny od výstavby Temelína.
Doprava pouze v noci a po pečlivě vybrané a prověřené trase. I tak ale budou v některých místech rozhodovat milimetry. Tak bude vypadat přeprava obřího separátoru z Bratislavy do Jaderné elektrárny Temelín. Navíc všemu předchází získání přibližně dvou desítek souhlasných stanovisek a povolení od různých úřadů. Přepravce musel získat i povolení od českého a slovenského ministerstva dopravy.
Třicet metrů dlouhý a více než stotunový separátor poveze speciální nákladní souprava s tahači o výkonu 750 koní na obou koncích. Vlastní souprava má osmnáct náprav, na každé osm kol v řadě vedle sebe. Hydraulický systém umožňuje nezávislé natočení každého kola a naklopení ložné plochy na jednu nebo druhou stranu. „Tím vyrovnáváme nerovnosti během přepravy, abychom drželi těžiště nákladu kolmo k ose podvalníku,“ vysvětluje Jiří Dědič, vedoucí projektu ze společnosti Rádl, která transport zajišťuje.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva