Česká obchodní inspekce má ve své dozorové působnosti kontroly i v tomto segmentu podnikání a pravidelně monitoruje činnost řemeslníků a dalších živnostníků.
V měsíci září provedli inspektoři Libereckého kraje kontrolu, která se týkala montáže nových oken. Při předání díla bylo spotřebitelem zjištěno několik vad. I přesto že spotřebitel před podáním stížnosti České obchodní inspekci projevil vůli problémy s vadnou montáží oken se zhotovitelem řešit, nebyly zjištěné vady odstraněny. Spotřebitel tedy uplatnil dovolání zákona o ochraně spotřebitele u příslušného inspektorátu ČOI.
Inspektory bylo zjištěno, že prodávající a zhotovitel nevyřídili přijaté reklamace ve stanovené lhůtě a došlo tak k porušení zákona o ochraně spotřebitele č. 634/1992 Sb., § 19 odst. 3, kdy prodávající je povinen o reklamaci rozhodnout ihned, ve složitých případech do tří dnů. Reklamace pak musí být vyřízena nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, což v tomto případě nebylo splněno. Za uvedený nedostatek byla uložena sankce příkazem na místě.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva