Součástí služby je informativní odhad výše starobního důchodu podle zvoleného data pro odchod do důchodu a také možnost doložit chybějící dokumenty. Po vyplnění a odeslání žádosti klienti obratem obdrží potvrzení o přijetí žádosti. Jedná se o další významný krok v digitalizaci celého úřadu.
Služba „Žádost o důchod online“ je sofistikovaná, velmi propracovaná, a přesto uživatelsky přívětivá. Do služby se klienti přihlásí prostřednictvím identity občana (tj. např. eObčanka, bankovní identita, mobilní klíč eGovernmentu) nebo přihlašovacích údajů k datové schránce, případně zahraničním identifikačním prostředkem podle unijního nařízení eIDAS. Do žádosti o důchod se automaticky načtou všechny pojistné doby a informace, které ČSSZ eviduje. Poté klient doplní ostatní požadované údaje a případně vloží elektronické originály nebo skeny dokumentů nezbytných pro doložení nároku a výpočet výše důchodu. Pokud jsou přiložené dokumenty pouze naskenované, může okresní správa v případě pochybnosti o pravosti požádat o jejich převedení autorizovanou konverzí, předložení originálu anebo o úředně ověřenou kopii v listinné podobě.
Rozpracovanou elektronickou žádost lze kdykoliv uložit a dokončit později, například když si klient bude potřebovat něco v klidu promyslet anebo když zjistí, že mu některé dokumenty chybí. Všechny služby ePortálu ČSSZ jsou dostupné z počítače i z mobilního zařízení či tabletu 24 hodin denně 7 dní v týdnu. Po odeslání žádosti klient elektronicky obdrží potvrzení o jejím přijetí. Následná komunikace s klientem pak probíhá podle jeho volby v listinné podobě, e-mailem nebo prostřednictvím datové schránky.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva