„Déčko dnes oslovuje více než čtvrtinu českých dětí, má velký potenciál, ale i velkou zodpovědnost. Vzdělávací pořady proto tvoří silný základ jeho programu. A jakkoli můžeme v této oblasti navazovat na mnohaletou tradici televizních edukačních formátů, musíme s tím, jak se proměňuje společnost, neustále oslovovat nové autory, hledat nové přístupy i nový jazyk, jak o tématech zásadních pro dnešní děti mluvit,“ říká generální ředitel České televize Petr Dvořák a dodává: „Právě média a internet znají starší děti z uživatelské stránky dokonale, mnohdy lépe než jejich rodiče, méně už se ale orientují v tom, na jakých principech fungují. Cílem nových pořadů pak není poučovat je o tom, co mají a nemají dělat, ale spíše v nich vzbudit zdravou zvědavost a chuť zajímat se o věci hlouběji. “
Po pořadu Dva3, který se věnoval využití kreativních her, nebo ekologickém vzdělávání v sérii Zachraňme Zemi se Déčko začne od dubna věnovat i světu médií.
Jeho program přeruší každé úterní odpoledne Pirátské vysílání. Pořad pro ČT :D natáčejí, ve spolupráci s mediálními odborníky v čele s Jaroslavem Volkem z Masarykovy univerzity, hned tři režiséři, Jan Bártek, Karolína Zalabáková a Ladislav Cmíral. Tématy Pirátského vysílání se stanou reklama, marketing, mediální stereotypy, komunikace na internetu nebo počítačové hraní. „Důležitým tématem bude v i sama televize, která zůstává stále dominantním mediem, jež má vliv na naše kolektivní představy,“ říká dramaturg pořadu Dušan Mulíček a dodává. „Chtěli bychom děti přimět k tomu, aby samy přemýšlely a nastavily si od medií zdravě kritický odstup. Na ploše čtrnáctiminutového pořadu tak dané téma vždy otevřeme, zpracujeme, ale nevytváříme vysílání v mentorském duchu.“

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva