Kvalitu připojení však ovlivňuje i konstrukce železničních vozů, s ohledem na propustnost elektromagnetických vln. Průjezdu železničních koridorů s měřicí technikou proto předcházelo proměření útlumu stěn vagonů. Úřad podrobil detailnímu testování devět nejpoužívanějších typů železničních vozů. Měřil se přitom prostup signálu v pásmech 2G a 4G, kdy měřený vůz byl ozařován signálem z generátoru postupně přelaďovaného v jednotlivých kmitočtových pásmech.
Měření prokázalo, že mezi používanými typy vagonů jsou v hodnotách útlumu značné rozdíly. Zatímco konstrukce starších typů vozů zpravidla propouští mobilní signál lépe, u modernizovaných vagonů je útlum násobně vyšší (útlum 20 dB představuje 100 × nižší výkon signálu, 40 dB pak 10 000 × nižší výkon).

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva