V konkrétním případě muž zaplatil „pouze“ velmi vysoké letecké přepravní náklady k domnělé zásilce. Nátlaku ze strany odesílatele, aby uhradil fakturované clo, již nepodlehl a pohrůžkou předání věci soudu pro krácení daně se nenechal zmanipulovat. Před úhradou falešné faktury se obrátil na celníky s žádostí o vysvětlení a vydání zásilky. Ti po prověření celého případu muže upozornili, že se jedná o podvod. Ušetřili mu tak požadovaných 274 tisíc korun za fiktivní clo.
Celní úřad upozorňuje veřejnost na nutnost obezřetnosti při platbách. Mezi indicie vykazující znaky podvodu patří komunikace přes mail, SMS zprávy, WhatsApp a ve výše uvedeném případě vystavená faktura s hlavičkou celního úřadu zaslaná mailem. Celní úřad nevystavuje faktury na úhradu cla a s veřejností komunikuje prostřednictvím ověřených komunikačních cest.
V případě jakýchkoliv pochybností doporučujeme kontaktovat celní správu a výzvy k úhradě cla si ověřit.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva