Jak je vidět, internet ještě zdaleka není neomezeným vládcem nákupů. Lidé stále ještě vyhledávají osobní kontakt a možnost si danou věc na místě vyzkoušet. Jen za oblečení Češi utratili sumu přesahující čtvrt miliardy korun, což je dokonce o 19 milionů víc, než kolik zaplatili za potraviny. Vyplývá to z dat ČSOB a Ery.
Nejen sezónní výprodeje, ale i vyšší kvalita za rozumnou cenu, to láká Čechy k nákupu oblečení v zahraničí. Nejoblíbenější místa pro rodinné nákupy jsou Německo, Velká Británie a Slovensko, kde útrata kartou překročila 40 milionů korun. „Lidé si již dobře uvědomují výhody, které jim poskytuje platební karta. Mají totiž jistotu, že budou mít potřebnou sumu peněz vždy po ruce a nemusí se tak zatěžovat hledáním nejbližší směnárny nebo bankomatu, kde by navíc byl jejich výběr navýšen o poplatky,“ říká Peter Demjanovič, ředitel útvaru Karty ČSOB a Poštovní spořitelny.
K výjezdu za hranice Čechy láká i možnost nákupu některých levnějších a kvalitnějších potravin. „Za tímto účelem lidé jezdí nejčastěji do okolních států. V polských, slovenských a německých supermarketech lidé v minulém roce zanechali útratu kartou přesahující 110 milionů korun,“ doplňuje Peter Demjanovič.
Češi si rádi v zahraničí pořizují i šperky. Návštěva klenotnictví je v loňském roce přišla na více než 65 milionů korun. „Nejvyšší jednorázovou sumu obdrželo klenotnictví v Miláně. Jeden nákup kartou zde vyšel přes 921 tisíc korun. Na druhém místě skončil s částkou 824 tisíc korun čínský Peking. Mezi jednoznačně nejoblíbenější místa pro pořízení módních šperků pak patří Turecko a Spojené Arabské Emiráty,“ ukončuje Peter Demjanovič.
Era a Poštovní spořitelna jsou obchodní značky Československé obchodní banky, a. s.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: ČSOB