Hlavním motivem známky a velkého kuponu jsou poštovní holubi. Výtvarný návrh aršíku pochází z dílny Filipa Heyduka, rytinu aršíku připravil Martin Činovský a rytinu obálky prvního dne vydání podepsal Jozef Česla.
„Pošta je nedílnou součástí každého státu. 30 let od vzniku dvou samostatných firem v Česku a na Slovensku se ukazuje, že si své místo ve společnosti našly a občanům stále poskytují požadované služby,“ říká pověřený zástupce generálního ředitele České pošty Miroslav Štěpán.
Každý ze zmíněných holubů drží dopis ze společné hromádky listovních zásilek jako symbol rozdělení pošty na samostatné společnosti, Českou poštu a Slovenskou poštu. Na středovém kuponu je vyobrazena barevná varianta loga Československých spojů. Plochu aršíku vyplňují poštovní dopisy a balíčky, doplněné stužkou v barvách trikolory. Největší důraz byl kladen na vyobrazení skutečných poštovních holubů a typických znaků. Nejde přitom pouze o charakteristickou barevnost a kresbu na křídlech, ale také o rodový kroužek na noze.
Součástí emise je i obálka prvního dne vydání (FDC), jejímž námětem jsou koncové číslice výročí rozdělení pošty, mezi nimiž symbolicky prolétá poštovní holub s dopisem.
Cena aršíku je 63 korun českých a celou emisi vytiskla Tiskárna Hradištko, s. r. o. Aršík ocelotiskem z ploché desky kombinovaným ofsetem v nákladu 30 000 kusů a FDC ocelotiskem z ploché desky v nákladu 2900 kusů. Zájemci si mohou aršík zakoupit na specializovaných přepážkách nebo v e-shopu na webových stránkách České pošty.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva