Na podkladě výsledků českých žáků z mezinárodního šetření TIMSS 2011 a 2015 hledala ČŠI společné a rozdílné znaky ve velmi úspěšných a naopak méně úspěšných třídách. Podle jejího zjištění jsou téměř všichni žáci ve velmi úspěšných třídách vyučováni učiteli s minimálně magisterským stupněm vzdělání a snahou dále se profesně zdokonalovat. V méně úspěšných třídách jsou to jen čtyři pětiny učitelů, navíc s menší mírou ochoty pracovat na svém profesním růstu. Ve velmi úspěšných třídách učí učitelé, kteří jsou o něco spokojenější se svým povoláním, než je tomu u učitelů méně úspěšných tříd.
"Tyto závěry ukazují jednak nutnost mít kvalifikovaný pedagogický sbor, zaměstnanecky spokojený pedagogický sbor, a to pochopitelně souvisí s potřebou významného navýšení platů učitelů. Ukazuje se zde souvislost mezi spokojeným učitelem a úspěšným vzděláváním," komentuje závěry šetření za MŠMT ředitel odboru předškolního, základního, základního uměleckého a speciálního vzdělávání Jaroslav Faltýn.
Celá zpráva ČŠI je k dispozici ZDE.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva