V sobotu 5. září od 9 h proběhne ve stanici Karlovy Vary oslava 150. výročí zahájení provozu vlaků mezi stanicemi Cheb a Karlovy Vary. Při této příležitosti bude vypraven zvláštní vlak vedený parní lokomotivou 475.179 „Šlechtična“.
Návštěvníci se mohou těšit na historické parní jízdy z Karlových Varů do Mariánských lázní a z Chebu do Karlových Varů. O zábavu ve stanicích i ve vlaku se postará kapela Švejk band pod vedením pana Karpíška s písničkami z počátku 20. století, na nádraží v Karlových Varech je připravena výstava fotografií Jindricha Nového k 150. výročí zahájení provozu a ve stanicích Karlovy Vary a Cheb se představí půjčovny kol ČD Bike. Po příjezdu zvláštního do Mariánských Lázní bude představen nově zrenovovaný Císařský salónek a výstava fotografií z kalendáře Českých drah pro rok 2020.
„Provoz mezi Karlovými Vary a Chebem byl na Horním nádraží zahájen dne 19. 9. 1870. Jsem velice rád, že si toto významné datum dnes můžeme i přes opatření proti šíření nemoci Covid-19 připomenout nostalgickou jízdou vlaku vedeného právě parní lokomotivou Šlechtična, která na této trati jezdila v polovině minulého století,“ říká Vladimír Omelka, obchodní ředitel Regionálního obchodního centra Karlovy Vary.
Jízdenky se budou prodávat v den konání akce. Změna hnacích vozidel a programu vyhrazena.
Upozorňujeme cestujicící, že od 1. září platí povinnost nošení roušek ve veřejné dopravě včetně nostalgických jízd.
Na západě Čech je Šlechtična doma
Šlechtična je na západě Čech jako doma. Trať z Chebu přes Karlovy Vary do Chomutova patřila několik desetiletí k jejich domovským. Vozily zde především rychlíky a osobní vlaky. Řada 475.1, jak se označuje odborně, dopravovala ale také rychlé nákladní vlaky.
„Šlechtična“ nebo také „Pětasedma“ se vyráběla v letech 1947 až 1950 ve škodových závodech v Plzni. Tehdejší státní dráhy ČSD jich obdržely 147. Poslední ze strojů byl vyřazen až v roce 1980 s ukončením parního provozu v Československu.
Parní lokomotivy řady 475.1 mohou jet rychlostí až 100 km/h a mají výkon až 2 000 koní. Hmotnost lokomotivy je přibližně 100 tun. Hmotnost na nápravu je však pouhých 15 tun a tak mohly obsluhovat i tratě s lehčím typem železničního svršku.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva