České dráhy: Regionální den železnice v Karlových Varech

02.09.2020 7:34 | Zprávy

Regionální den železnice v Karlových Varech se letos v sobotu 5. září ponese v duchu oslavy 150. výročí zahájení provozu vlaků mezi stanicemi Cheb a Karlovy Vary. Pro návštěvníky jsou přichystané nostalgické jízdy parního vlaku z Karlových Varů do Chebu a zpět a odpoledne z Karlových Varů přes Cheb do Mariánských lázní.

České dráhy: Regionální den železnice v Karlových Varech
Foto: red
Popisek: ČD - logo

V sobotu 5. září od 9 h proběhne ve stanici Karlovy Vary oslava 150. výročí zahájení provozu vlaků mezi stanicemi Cheb a Karlovy Vary. Při této příležitosti bude vypraven zvláštní vlak vedený parní lokomotivou 475.179 „Šlechtična“.

Návštěvníci se mohou těšit na historické parní jízdy z Karlových Varů do Mariánských lázní a z Chebu do Karlových Varů. O zábavu ve stanicích i ve vlaku se postará kapela Švejk band pod vedením pana Karpíška s písničkami z počátku 20. století, na nádraží v Karlových Varech je připravena výstava fotografií Jindricha Nového k 150. výročí zahájení provozu a ve stanicích Karlovy Vary a Cheb se představí půjčovny kol ČD Bike. Po příjezdu zvláštního do Mariánských Lázní bude představen nově zrenovovaný Císařský salónek a výstava fotografií z kalendáře Českých drah pro rok 2020.

„Provoz mezi Karlovými Vary a Chebem byl na Horním nádraží zahájen dne 19. 9. 1870. Jsem velice rád, že si toto významné datum dnes můžeme i přes opatření proti šíření nemoci Covid-19 připomenout nostalgickou jízdou vlaku vedeného právě parní lokomotivou Šlechtična, která na této trati jezdila v polovině minulého století,“ říká Vladimír Omelka, obchodní ředitel Regionálního obchodního centra Karlovy Vary.

tabulka

tabulka

tabulka

Jízdenky se budou prodávat v den konání akce. Změna hnacích vozidel a programu vyhrazena.

Upozorňujeme cestujicící, že od 1. září platí povinnost nošení roušek ve veřejné dopravě včetně nostalgických jízd.

Na západě Čech je Šlechtična doma

Šlechtična je na západě Čech jako doma. Trať z Chebu přes Karlovy Vary do Chomutova patřila několik desetiletí k jejich domovským. Vozily zde především rychlíky a osobní vlaky. Řada 475.1, jak se označuje odborně, dopravovala ale také rychlé nákladní vlaky.

„Šlechtična“ nebo také „Pětasedma“ se vyráběla v letech 1947 až 1950 ve škodových závodech v Plzni. Tehdejší státní dráhy ČSD jich obdržely 147. Poslední ze strojů byl vyřazen až v roce 1980 s ukončením parního provozu v Československu.

Parní lokomotivy řady 475.1 mohou jet rychlostí až 100 km/h a mají výkon až 2 000 koní. Hmotnost lokomotivy je přibližně 100 tun. Hmotnost na nápravu je však pouhých 15 tun a tak mohly obsluhovat i tratě s lehčím typem železničního svršku.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Jana Krutáková byl položen dotaz

Jak bude to zálohování fungovat v praxi? A je to už definitivní věc?

Dobrý den, to budu muset pet lahve nebo plechovky vracet v původním stavu, tzn. nesešlapané apod.? Někdo tvrdí, že budou muset dokonce mít i etiketu. To jako fakt? Proč se ptám na tu deformaci, jestli je to tak, tak nevím, kde je mám skladovat a vůbec mi celý ten systém záloh přijde nesmysl. Podle m...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

NP Šumava: Šumavské lesy jsou pestřejší - přibývá stromů velkých dimenzí

7:31 NP Šumava: Šumavské lesy jsou pestřejší - přibývá stromů velkých dimenzí

Šumavské lesy se mění. Díky bezzásahovosti, ale i jedinečnému přístupu k péči o lesy, prospívají. Zv…