České dráhy nadále hlavním železničním dopravcem ve Středočeském kraji

05.10.2019 13:09 | Zprávy

Hejtmanka Středočeského kraje Jaroslava Pokorná Jermanová s místopředsedou představenstva Českých drah Radkem Dvořákem a náměstkem generálního ředitele Českých drah pro ekonomiku Patrikem Horným v Praze podepsali smlouvu o zajištění drážní základní dopravní obslužnosti ve Středočeském kraji na dalších deset let.

České dráhy nadále hlavním železničním dopravcem ve Středočeském kraji
Foto: red
Popisek: ČD - logo

„Státní dopravce zajistí na základě nové smlouvy provoz na všech jím dosud obsluhovaných regionálních linkách a zároveň se zavázal k postupné obnově vozidlového parku. Celková hodnota investic do obnovy vozidel pro Středočeský kraj a Prahu bude zhruba 1,5 mld. korun,“ sdělila hejtmanka Jaroslava Pokorná Jermanová. Uzavření smlouvy schválili na svém srpnovém zasedání zastupitelé kraje.

„Veřejná doprava není otázkou politiky, ale nutnosti zajistit potřebnou mobilitu a udržitelný rozvoj regionu. V souvislosti s novou smlouvou, kterou jsme dnes s Českými drahami podepsali, očekáváme zlepšení služeb a vozidlového parku, protože na některých tratích nebyl kraj spokojen s kvalitou. Za neplnění dohodnutých standardů budeme uplatňovat smluvní sankce,“ uvedla hejtmanka Středočeského kraje Jaroslava Pokorná Jermanová. Kontrakt stanoví jednotnou úroveň kvality poskytovaných služeb především v oblastech provozu a jeho parametrů, vozidel, jejich vzhledu a vybavení, zastávek a stanic, personálu a bezpečnosti. Na základě této smlouvy zajistí České dráhy v regionu celkem 15,67 milionu vlakokilometrů ročně při průměrné kompenzaci v prvním roce platnosti smlouvy ve výši cca 131 Kč za vlakokilometr, tj. cca 2,1 miliardy korun.

Krajský radní pro dopravu František Petrtýl k tomu dodává: „Smlouva garantuje středočeským občanům dlouholetou stabilitu dopravní obslužnosti, ale je zároveň otevřená pro možné změny. Nejedná se tak o zakonzervování stavu. Smlouva může pružně reagovat na změnu potřeb, demografický vývoj a finanční možnosti kraje. Až 20 % výkonů přitom můžeme v průběhu platnosti kontraktu zadat jinému dopravci.“

„Střední Čechy jsou z hlediska zajišťování regionálního provozu naší klíčovou oblastí. Denně tu vypravíme téměř dva tisíce regionálních vlaků, tedy zhruba čtvrtinu z celkového počtu v celé republice. Velmi proto oceňujeme, že nám Středočeský kraj svěřil železniční dopravu na svém území na dalších 10 let,“ říká místopředseda představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro obchod Radek Dvořák a dodává: „Uzavřená smlouva počítá s obnovou vozového parku na trati Praha – Kladno, kde plánujeme od roku 2023 nasadit deset nových motorových souprav s kapacitou 120 cestujících v hodnotě zhruba 850 milionů korun. Další postup obnovy vozidel je závislý na dohodě hlavního města Prahy a Středočeského kraje. My jsme každopádně připraveni na požadavky krajů reagovat a nová vozidla zajistit.“

V rámci smlouvy se České dráhy zavázaly modernizovat také současně provozovaná vozidla. Náklady na modernizaci stávajícího parku pro Středočeský kraj a hlavní město Prahu budou ve výši 644,6 mil. Kč. „V průběhu smlouvy postupně vylepšíme interiér 71 patrových jednotek CityElefant. Přečalouníme v nich sedadla, doplníme elektrické zásuvky k nabíjení drobné elektroniky a do první výrobní série těchto souprav instalujeme vakuové toalety. V letech 2020 až 2021 do CityElefantů doplníme také Wi-Fi připojení k internetu,“ popisuje Radek Dvořák. Modernizací projdou také motorové vlaky. České dráhy postupně doplní Wi-Fi připojení k internetu a elektrické zásuvky do devíti třívozových a čtyřiceti dvouvozových Regionov a také do šestnácti motorových vozů řady 810. Ve všech těchto vlacích navíc dopravce přečalouní sedadla.

Ke zvýšení kvality a kapacity vozidel dojde na některých tratích už od nového jízdního řádu 2019/2020, který začne platit 15. prosince 2019. Na tratích 070 / 072 Praha – Mladá Boleslav / Mělník budou nově nasazené vratné soupravy složené z vozidel 750.7 nebo 854, 054 a 954.2 s větší kapacitou, které nově nabídnou i oddíly 1. třídy a zvedací plošinu pro přepravu imobilních cestujících. Na tratích 120 / 093 Praha – Kladno – Kladno-Ostrovec budou nově nasazena výkonnější a pohodlnější vozidla řad 854 a 054, která nahradí méně pohodlné přípojné vozy řad 012 a 021 a na spěšných vlacích nabídnou vyšší kapacitu.

Dopravce se v rámci smlouvy zavázal provozovat na území Středočeského kraje síť vlastních prodejních míst. Celkem bude zajištěn provoz osobních pokladen v 69 tarifních bodech. Pokladny budou mimo odbavení v rámci tarifu ČD schopné zároveň odbavit cestující komplexně i v rámci tarifu PID a od zavedení i jízdenkami v rámci Státního jednotného tarifu (SJT).

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Zuzana Ožanová byl položen dotaz

náměstci

Dobrý den, nemyslíte, že není problém jen v počtu náměstků, ale celkově? Nač potřebujeme tolik ministrů, ale třeba i zákonodárců? Já myslím, že kdyby jich bylo třeba o 1/3 míň, klidně i o polovinu, nic by se nestalo. A vůbec nač je třeba tolik úředníků, poradců a bůh ví koho ještě? Není tohle cesta,...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Česká televize: Seriály Limity a Děcko, minisérie Dcera národa i tři komedie

19:25 Česká televize: Seriály Limity a Děcko, minisérie Dcera národa i tři komedie

Nové filmy, seriály, nevšední a atraktivní dokumenty i pokračování již zavedených a divácky oblíbený…