České dráhy nadále hlavním železničním dopravcem ve Středočeském kraji

05.10.2019 13:09 | Zprávy

Hejtmanka Středočeského kraje Jaroslava Pokorná Jermanová s místopředsedou představenstva Českých drah Radkem Dvořákem a náměstkem generálního ředitele Českých drah pro ekonomiku Patrikem Horným v Praze podepsali smlouvu o zajištění drážní základní dopravní obslužnosti ve Středočeském kraji na dalších deset let.

České dráhy nadále hlavním železničním dopravcem ve Středočeském kraji
Foto: red
Popisek: ČD - logo

„Státní dopravce zajistí na základě nové smlouvy provoz na všech jím dosud obsluhovaných regionálních linkách a zároveň se zavázal k postupné obnově vozidlového parku. Celková hodnota investic do obnovy vozidel pro Středočeský kraj a Prahu bude zhruba 1,5 mld. korun,“ sdělila hejtmanka Jaroslava Pokorná Jermanová. Uzavření smlouvy schválili na svém srpnovém zasedání zastupitelé kraje.

„Veřejná doprava není otázkou politiky, ale nutnosti zajistit potřebnou mobilitu a udržitelný rozvoj regionu. V souvislosti s novou smlouvou, kterou jsme dnes s Českými drahami podepsali, očekáváme zlepšení služeb a vozidlového parku, protože na některých tratích nebyl kraj spokojen s kvalitou. Za neplnění dohodnutých standardů budeme uplatňovat smluvní sankce,“ uvedla hejtmanka Středočeského kraje Jaroslava Pokorná Jermanová. Kontrakt stanoví jednotnou úroveň kvality poskytovaných služeb především v oblastech provozu a jeho parametrů, vozidel, jejich vzhledu a vybavení, zastávek a stanic, personálu a bezpečnosti. Na základě této smlouvy zajistí České dráhy v regionu celkem 15,67 milionu vlakokilometrů ročně při průměrné kompenzaci v prvním roce platnosti smlouvy ve výši cca 131 Kč za vlakokilometr, tj. cca 2,1 miliardy korun.

Krajský radní pro dopravu František Petrtýl k tomu dodává: „Smlouva garantuje středočeským občanům dlouholetou stabilitu dopravní obslužnosti, ale je zároveň otevřená pro možné změny. Nejedná se tak o zakonzervování stavu. Smlouva může pružně reagovat na změnu potřeb, demografický vývoj a finanční možnosti kraje. Až 20 % výkonů přitom můžeme v průběhu platnosti kontraktu zadat jinému dopravci.“

„Střední Čechy jsou z hlediska zajišťování regionálního provozu naší klíčovou oblastí. Denně tu vypravíme téměř dva tisíce regionálních vlaků, tedy zhruba čtvrtinu z celkového počtu v celé republice. Velmi proto oceňujeme, že nám Středočeský kraj svěřil železniční dopravu na svém území na dalších 10 let,“ říká místopředseda představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro obchod Radek Dvořák a dodává: „Uzavřená smlouva počítá s obnovou vozového parku na trati Praha – Kladno, kde plánujeme od roku 2023 nasadit deset nových motorových souprav s kapacitou 120 cestujících v hodnotě zhruba 850 milionů korun. Další postup obnovy vozidel je závislý na dohodě hlavního města Prahy a Středočeského kraje. My jsme každopádně připraveni na požadavky krajů reagovat a nová vozidla zajistit.“

V rámci smlouvy se České dráhy zavázaly modernizovat také současně provozovaná vozidla. Náklady na modernizaci stávajícího parku pro Středočeský kraj a hlavní město Prahu budou ve výši 644,6 mil. Kč. „V průběhu smlouvy postupně vylepšíme interiér 71 patrových jednotek CityElefant. Přečalouníme v nich sedadla, doplníme elektrické zásuvky k nabíjení drobné elektroniky a do první výrobní série těchto souprav instalujeme vakuové toalety. V letech 2020 až 2021 do CityElefantů doplníme také Wi-Fi připojení k internetu,“ popisuje Radek Dvořák. Modernizací projdou také motorové vlaky. České dráhy postupně doplní Wi-Fi připojení k internetu a elektrické zásuvky do devíti třívozových a čtyřiceti dvouvozových Regionov a také do šestnácti motorových vozů řady 810. Ve všech těchto vlacích navíc dopravce přečalouní sedadla.

Ke zvýšení kvality a kapacity vozidel dojde na některých tratích už od nového jízdního řádu 2019/2020, který začne platit 15. prosince 2019. Na tratích 070 / 072 Praha – Mladá Boleslav / Mělník budou nově nasazené vratné soupravy složené z vozidel 750.7 nebo 854, 054 a 954.2 s větší kapacitou, které nově nabídnou i oddíly 1. třídy a zvedací plošinu pro přepravu imobilních cestujících. Na tratích 120 / 093 Praha – Kladno – Kladno-Ostrovec budou nově nasazena výkonnější a pohodlnější vozidla řad 854 a 054, která nahradí méně pohodlné přípojné vozy řad 012 a 021 a na spěšných vlacích nabídnou vyšší kapacitu.

Dopravce se v rámci smlouvy zavázal provozovat na území Středočeského kraje síť vlastních prodejních míst. Celkem bude zajištěn provoz osobních pokladen v 69 tarifních bodech. Pokladny budou mimo odbavení v rámci tarifu ČD schopné zároveň odbavit cestující komplexně i v rámci tarifu PID a od zavedení i jízdenkami v rámci Státního jednotného tarifu (SJT).

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Patrik Nacher byl položen dotaz

Vy jste teď sice pro zmrazení platů, ale co to řeší do budoucna?

Nemyslíte, že je třeba vyřešit vaše platy nějak komplexně, abyste brali přiměřeně se vším všudy? Ne že budete brát obří platy a ještě k domu dostávat obří náhrady. Vždyť to je výsměch všem a je jedno, že se teď snažíte problém oddálit, to není řešení. Nebo jak si to představujete za 5 let až by došl...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

MHMP: Radní projednali a odsouhlasili návrh rozpočtu hl. m. Prahy na rok 2025

22:28 MHMP: Radní projednali a odsouhlasili návrh rozpočtu hl. m. Prahy na rok 2025

Hlavní město má v příštím roce hospodařit v rámci rozpočtu s objemem příjmů ve výši 110,92 miliardy …