České dráhy opět získaly důvěru Olomouckého kraje k zajištění regionální dopravy

03.05.2019 18:31 | Zprávy

České dráhy budou i v dalších letech vozit cestující na regionálních tratích v Olomouckém kraji. Hejtmanství uzavřelo s Českými drahami první dvě ze tří smluv, které se týkají zajištění regionální dopravy formou přímého zadání. Celkem si Olomoucký kraj objedná dopravní obslužnost ve třech provozních souborech.

České dráhy opět získaly důvěru Olomouckého kraje k zajištění regionální dopravy
Foto: red
Popisek: ČD - logo

„Dnes jsme s panem hejtmanem Oklešťkem podepsali dvě smlouvy na období deseti let, které pokrývají tratě v motorové trakci na Hané a na Jesenicku. Důvěra Olomouckého kraje je pro nás velkým závazkem a České dráhy udělají maximum pro zajištění kvalitní přepravy i v příštích letech,“ říká předseda představenstva a generální ředitel ČD, a.s., Miroslav Kupec a dodává: „V rámci provozních souborů Haná a Sever najedou vlaky Českých drah na regionálních tratích 2,349 milionu vlakokilometrů ročně.“

V rámci provozního souboru Haná zajistí České dráhy dopravní obslužnost od 1. ledna 2020 do konce platnosti jízdního řádu 2028/2029. Stejné časové období se týká také souboru Sever. V elektrické trakci se jedná o soubor Elektrická síť – střed a Elektrická síť – nová infrastruktura. Zde budou České dráhy zajišťovat dopravu do konce roku 2022, tedy do doby, než bude dokončena modernizace a elektrifikace trati Olomouc – Uničov – Šumperk. Provozní soubor Elektrická síť zahrnuje ročně dalších 3,270 milionu vlakokilometrů, které vlaky Českých drah v regionu najezdí.

Modernizace vozidel

Cestující se mohou těšit na větší komfort ve vlacích. Novinkou na kolejích bude 12 klimatizovaných jednotek řady 646 výrobce Stadler Pankow, které České dráhy zakoupily v Německu. Jednotky čeká nejen pravidelná periodická oprava, ale také modernizace. Ta bude zahrnovat nový audiovizuální informační systém, LCD monitory, Wi-Fi, elektrické zásuvky, GPS a v neposlední řadě také čalounění sedadel. Každá jednotka nabídne přes sto míst k sezení. „Moderní jednotky Stadler GTW budou nasazeny na pravidelných spojích výhradně na území Olomouckého kraje, a to především na Jesenicku. Např. na tratích ze Šumperka do Hanušovic a Jeseníku nebo z Olomouce do Moravského Berouna. Na Hané budou jednotky nasazeny na trati Olomouc – Drahanovice,“ upřesňuje Hana Motyková, ředitelka Regionálního obchodního centra ČD v Olomouci.

Modernizací projdou také stávající vybrané motorové jednotky, které jsou v Olomouckém kraji už nyní v provozu. Celkem se smlouvami na provozní soubory Haná a Sever zavázaly České dráhy investovat do modernizace vozového parku v Olomouckém kraji 507 milionů korun.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Patrik Nacher byl položen dotaz

Vy jste teď sice pro zmrazení platů, ale co to řeší do budoucna?

Nemyslíte, že je třeba vyřešit vaše platy nějak komplexně, abyste brali přiměřeně se vším všudy? Ne že budete brát obří platy a ještě k domu dostávat obří náhrady. Vždyť to je výsměch všem a je jedno, že se teď snažíte problém oddálit, to není řešení. Nebo jak si to představujete za 5 let až by došl...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

MHMP: Radní projednali a odsouhlasili návrh rozpočtu hl. m. Prahy na rok 2025

22:28 MHMP: Radní projednali a odsouhlasili návrh rozpočtu hl. m. Prahy na rok 2025

Hlavní město má v příštím roce hospodařit v rámci rozpočtu s objemem příjmů ve výši 110,92 miliardy …