„Jednalo se o emisi z roku 2013, kterou vydala akciová společnost České dráhy. Její splatnost byla 25. července 2018,“ upřesňuje předseda představenstva a generální ředitel ČD, a.s., Pavel Krtek a dodává: „Prostředky byly v minulosti využity především na investice do modernizace a nákupu vozidel.“
Získání mezinárodního ratingu a následné vydání korunových i mezinárodních dluhopisů bylo pro České dráhy nejvýhodnější cestou, jak získat chybějící peníze na obnovu vozidlového parku a připravovat firmu na postupné otevření trhu osobní železniční dopravy. I díky tomu mohly za posledních deset let České dráhy nakoupit nebo zmodernizovat vozidla za více než 40 miliard korun. Cestujícím tak slouží například zcela nové Railjety a InterPantery, ale i regionální vozidla CitiElefant, RegioPanter, RegioShark nebo RegioSpider.
Částku potřebnou na splacení 4 miliard korun měly České dráhy připravenou. Šlo o kombinaci peněz z prodeje části závodu (výpravních budov), vlastních prostředků firmy a také peněz získaných při refinancování eurobondů v roce 2016.
„V korporacích, jako jsou České dráhy, jde o standardní způsob financování rozvoje podnikatelských aktivit,“ doplňuje člen představenstva ČD, a.s., odpovědný za úsek ekonomiky a informatiky a finanční ředitel (CFO) Martin Bělčík. „Nové dluhopisy bychom chtěli vydat příští rok. Mělo by jít o eurobondy a tato emise bude primárně určena k refinancování starších eurobondů splatných v červenci 2019,“ uzavírá.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva