České dráhy zajistí v Ústeckém kraji 80 procent regionální drážní dopravy

12.12.2019 19:38 | Zprávy

Zástupci Českých drah dnes podepsali 5 nových smluv na zajištění veřejné drážní osobní dopravy v Ústeckém kraji.

České dráhy zajistí v Ústeckém kraji 80 procent regionální drážní dopravy
Foto: red
Popisek: ČD - logo

Největší tuzemský železniční dopravce zajistí 80 procent výkonů v regionální dopravě Ústeckého kraje a příští rok vypraví denně v průměru 672 regionálních vlaků. Vlaky ČD ujedou v kraji přibližně 6,1 milionu kilometrů za rok.

„Vyjednávání o zajištění dopravní obslužnosti na železnici v Ústeckém kraji v příštích letech bylo náročné. Ilustruje to počet dojednaných smluv, ke kterým jsme museli připravit také speciální nabídky. Jen České dráhy zde uzavírají pět nových kontraktů, které nahrazují dosud jediný. Své nabídky jsme předkládali i do dalších tří provozních souborů. V konkurenci mnoha dopravců jsme celkově uspěli a v příštích letech zajistíme v regionu 80 procent výkonů osobní dopravy,“ uvedl Václav Nebeský, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah.  

České dráhy budou podle nových smluv obsluhovat pět provozních souborů:

Soubor DMU 120 zahrnující linky T8, U11 a L2 s přesahem do Libereckého kraje po dobu 10 let s výkonem o objemu 1,7 mil. vlkm ročně.
Soubor EMU 240 zahrnující hlavně linku U 32 Ústí nad Labem – Lysá nad Labem a doplňkové spoje na většině dalších elektrifikovaných tratích po dobu 4 let s výkonem o rozsahu 1,2 mil. vlkm ročně.
Soubor Šluknovsko na 4 roky s rozsahem dopravy 900 tisíc vlkm ročně s plánovaným navýšením od roku 2021 na 1 mil. vlkm.      
Soubor Podřipsko na dobu 10 let a o objemu 200 tisíc vlkm ročně.
Linku U6 na dobu 10 let s ročním provozním objemem 200 tisíc vlkm.
„Kromě toho je v jednání dodatek ke stávající, tedy šesté, smlouvě zahrnující provoz moderních elektrických jednotek RegioPanter financovaných z regionálních operačních fondů EU, které jezdí na páteřní trase Děčín – Ústí nad Labem – Kadaň. Dodatek předpokládá další dobu provozu na pět let,“ doplnil místopředseda představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro obchod Radek Dvořák. Objem provozních výkonů je v tomto případě 1,9 mil. vlkm ročně. České dráhy tak celkově zajistí na území Ústeckého kraje provoz v ročním objemu až 6,1 milionu vlkm, což denně představuje v průměru skoro 17 tisíc kilometrů. To je téměř polovina délky rovníku Země.

„České dráhy nasadí v Ústeckém kraji především moderní a modernizované soupravy. Jedná se o elektrické jednotky RegioPanter a CityElefant a také o motorové soupravy RegioShark. Další vozidla byla modernizována. Dostala například nové sedačky nebo do nich byly doplněny audiovizuální informační systémy. Jen nová vozidla pro Ústecký kraj mají pořizovací hodnotu 1,5 miliardy korun. Další stovky milionů stála modernizace starších souprav,“ uzavírá Radek Dvořák.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Kdo řídí Prahu?

Podle všeho byste měl vy, ale přijde vy, že je to spíš Hřib. Myslíte, že tu kumulaci funkcí zvládáte? Proč jste chtěl být primátor, když o vás není vůbec slyšet, za to o Hřibovi až moc? A stojíte za ním, co se týká toho, jak si jako náměstek pro dopravu vede? Vždyť je to jen chaos nebo nějaký skandá...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Armáda ČR: Do Vyškova nastoupili noví rekruti, náborové cíle rok od roku rostou

22:03 Armáda ČR: Do Vyškova nastoupili noví rekruti, náborové cíle rok od roku rostou

První listopadový den nastoupilo do kasáren Velitelství výcviku – Vojenské akademie ve Vyškově 260 n…