Český rozhlas reaguje na vyjádření k předvolebním průzkumům

17.10.2012 9:15 | Zprávy

Český rozhlas tímto prohlášením reaguje na vyjádření týkající se předvolebních průzkumů ČRo pro vysílání ke krajským volbám 2012.

Český rozhlas reaguje na vyjádření k předvolebním průzkumům
Foto: rozhlas.cz
Popisek: Logo Českého rozhlasu

Český rozhlas už v sobotu 13. října požádal agenturu ppm factum o detailní analýzu, proč se lišily výsledky předvolebních výzkumů od reálných výsledků krajských voleb více než v předchozích volebních obdobích. I na základě této analýzy bude vedení ČRo jednat o tom, jestli a případně v jaké míře bude s touto agenturou spolupracovat v budoucnosti.

ČRo bude zároveň vážně zvažovat, zda vůbec bude do budoucna zadávat vlastní předvolební průzkumy a zdali nehledat jiný klíč pro nominace kandidátů do předvolebních debat. Ukazuje se, že ani jiné volební modely nedokázaly přesně předjímat volební výsledky a že tudíž takový klíč pro nominace může být zpochybnitelný. Český rozhlas bude inspiraci hledat i v zahraničí.

ČRo konstatuje, že agentura ppm factum byla jako realizátor průzkumů vybrána v transparentním řízení podle zákona o veřejných zakázkách. Agentura má za sebou dvacetiletou zkušenost v oblasti volebních průzkumů; navíc před minulými volbami do Poslanecké sněmovny se volební model této agentury ukázal být nejpřesnějším.

ČRo jednoznačně odmítá, že by svými průzkumy jakkoliv manipuloval veřejným míněním. ČRo vždy při prezentaci výsledků upozorňoval na možnou chybu a na možnou změnu nálad a preferencí voličů. Navíc reálné výsledky krajských voleb ukázaly, že se voliči volebním modelem nenechali výrazně ovlivnit. Do zastupitelstev se dostaly subjekty, které měly podle průzkumů nízké preference, a naopak v některých krajích neuspěly subjekty, které podle volebního modelu ppm factum přesáhly pětiprocentní hranici.

Předvolební debaty, do kterých byli zváni lídři stran na základě průzkumů ppm factum, navíc byly jen jednou z částí předvolebního vysílání Českého rozhlasu. Kromě těchto debat ČRo nabídl také předvolební vizitky, ve kterých dostali prostor lídři všech kandidátek ve všech krajích ve stejném rozsahu a bez jakékoliv vazby na volební průzkumy.

MgA. Jakub Čížekředitel Odboru komunikace a vnějších vztahů

Český rozhlas

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Český rozhlas

Ing. Jaroslav Faltýnek byl položen dotaz

Děláte ve sněmovně vůbec něco?

Dobrý den, zajímalo by mě, co jako poslanec děláte, že o vás není vůbec slyšet? Ani nikde v televizi jsem vás dlouho neviděl, nečetl s vámi žádný rozhovor. Přijde mi, že vás Babiš nechal kandidovat jen proto, aby vám zajistil dobře placené místo, ale jakoby vám zakázal, abyste se po vašem skandálu v...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

47. týden na trhu pohonných hmot ČMKB

11:16 47. týden na trhu pohonných hmot ČMKB

Denní kontrakty motorové nafty na trhu pohonných hmot Českomoravské komoditní burzy Kladno se ve 47.…