Český statistický úřad produkuje obrovské množství informací, které využívá široké spektrum uživatelů. Hlavní komunikačním kanálem jsou proto především webové stránky, publikace, časopisy nebo tiskové konference. Sociální sítě umožňují prezentovat statistiky moderním způsobem. „Síť LinkedIn využívá 20 evropských statistických úřadů. Pro nás je to další způsob, jak ukázat pestrost našich statistik a přiblížit práci ČSÚ široké veřejnosti a možným novým zaměstnancům,“ říká Marek Rojíček, předseda Českého statistického úřadu.
Pro ČSÚ je nejúspěšnější sociální sítí jednoznačně Twitter. První statistická zpráva byla tweetnuta stylově 1. dubna 2011. Od té chvíle počty sledujících pouze rostou a brzy dosáhnou hranice 15 tisíc. K nejsledovanějším patří tweety při zveřejňování volebních výsledků, infografiky a prezentace z tiskových konferencí. Od konce letošního ledna, kdy si statistici připomněli 100 let od založení úřadu, působí ČSÚ nově na Instagramu. Pravidelná rubrika Číslo dne či fotografie ze současnosti i historie přilákaly už více než 600 sledujících. Vůbec nejdéle má ČSÚ účet na síti Youtube. Ten je využívaný především pro instruktážní pořady k volbám. V poslední době jsou zde ale i ankety o statistikách a další videa budou přibývat.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva