Český telekomunikační úřad: 97 % zákazníků služby přístupu k internetu je už poskytovateli správně informováno o parametrech služby

09.04.2021 15:13 | Zprávy

Poskytovatelé služby přístupu k internetu ve velké většině již ve svých smluvních dokumentech správně informují zákazníky o parametrech služby tak, jak jim to nařizuje všeobecné oprávnění, platné od 1. 1. 2021.

Český telekomunikační úřad: 97 % zákazníků služby přístupu k internetu je už poskytovateli správně informováno o parametrech služby
Foto: ČTÚ
Popisek: ČTÚ

Jedná se tak o naprosto zásadní posun oproti únoru 2021, kdy povinnosti splnila pouhá necelá čtyři procenta poskytovatelů.

Český telekomunikační úřad se v prvním čtvrtletí tohoto roku věnoval nejen kontrolám plnění povinností, ale zejména poskytl dotčeným subjektům maximální edukaci a součinnost tak, aby byl smysl všeobecného oprávnění naplněn co nejdříve.

Již více než 73 % poskytovatelů služby přístupu k internetu má své smluvní dokumenty v souladu s všeobecným oprávněním č. VO-S/1/08.2020-9. Těchto 73 % reprezentuje 97 % trhu, tedy již skoro všichni zákazníci naleznou ve smluvních dokumentech všechny potřebné a povinné informace. ČTÚ již v případech, kdy došlo k příliš pozdní nápravě či u poskytovatelů, kteří dosud povinnost nesplnili, přikročil ke konkrétním sankcím v podobě pokut.

Zákazníci, hlídejte si: Co musí být ve smlouvě ke službě přístupu k internetu

U přístupu v pevném místě musí být ve smlouvě či smluvním dokumentu uvedena inzerovaná rychlost, maximální rychlost, dále běžně dostupná rychlost, která by měla být k dispozici 95 % času a nesmí být stanovena nižší než 60 % rychlosti inzerované, a minimální rychlost, ne nižší než 30 % rychlosti inzerované. V případě mobilního přístupu k internetu musí poskytovatelé ve smlouvě informovat vedle inzerované rychlosti i o odhadované maximální rychlosti. Ať již u pevného, či mobilního přístupu musí poskytovatelé ve smlouvě informovat o definici velkých odchylek od sjednaného výkonu služby a o možnostech uplatnění prostředků nápravy. Pokud zákazník tyto informace ve smluvních dokumentech nenalezne, měl by se obrátit na operátora.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Aleš Juchelka byl položen dotaz

Sociální služby

Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministerstvo kultury: Ministr nesouhlasí s Radou pro rozhlasové a televizní vysílání

16:13 Ministerstvo kultury: Ministr nesouhlasí s Radou pro rozhlasové a televizní vysílání

RRTV publikovala 21.11.2024 tiskovou zprávu o nutnosti registrace všech tvůrců audiovizuálního obsah…