Český telekomunikační úřad: Třetí kolo kontrol poskytovatelů internetu; smlouvy už nesmí být uzavřeny výhradně po telefonu

28.01.2023 9:45 | Tisková zpráva

Monitorovací zpráva 1/2023: rok 2023 v ČTÚ

Český telekomunikační úřad: Třetí kolo kontrol poskytovatelů internetu; smlouvy už nesmí být uzavřeny výhradně po telefonu
Foto: ČTÚ
Popisek: ČTÚ

V pravidelné lednové monitorovací zprávě se věnujeme prioritám ČTÚ pro rok 2023, mezi které patří například podpora DVB-T2, rozvoj DAB+, podpora spotřebitelů a kontrola nových povinností při uzavírání smluv. Přinášíme také výsledky kontrol poskytovatelů služeb přístupu k internetu. 

V roce 2023 se ČTÚ kromě výše jmenovaných oblastí soustředí i na dokončení 5. kola analýz relevantních trhů, spolupráci na projednávání a schvalování změny (tzv. „technické novely“) zákona o elektronických komunikacích. V oblasti poštovních služeb bude klíčové provedení přezkumu dostupnosti základních služeb. Jeho výsledky budou podkladem pro přípravu výběrového řízení na držitele poštovní licence, a to pro období od roku 2025. Spolupracovat budeme také na přípravě změny zákona o poštovních službách.

Od ledna 2021 je v platnosti všeobecné oprávnění VO-S/1, podle kterého jsou poskytovatelé služeb přístupu k internetu povinni odvozovat parametry rychlosti datového připojení od inzerované rychlosti. Poskytovatelé služeb jsou povinni všechny stanovené parametry uvést ve smlouvě, aby zákazníci měli k dispozici všechny relevantní informace. V třetím kole kontrol poskytovatelů služeb přístupu k internetu jsme se zaměřili nejen na kontrolu plnění povinností vyplývajících z tohoto všeobecného oprávnění, ale i na kontroly povinností vyplývajících z novely zákona o elektronických komunikacích účinné od 1. ledna 2022. Správnou informaci o parametrech služby přístupu k internetu v souladu s VO-S/1 má již 99 % zákazníků, což je zásadní posun od února 2021.

Důležitým posunem v ochraně spotřebitele je zákon č. 374/2022 Sb., novelizující některá ustanovení zákona o ochraně spotřebitele a rovněž občanského zákoníku. Dochází tak například ke zpřísnění podmínek pro uzavírání spotřebitelských smluv prostřednictvím telefonických hovorů. Smlouva už nebude moci být uzavřena výhradně po telefonu, následovat bude muset nabídka v textové podobě, kterou musí spotřebitel odsouhlasit, aby smlouva byla uzavřena platným způsobem.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

MUDr. Jiří Mašek byl položen dotaz

Jak navrátit důvěru lidem ve stát?

Jestli vám rozumím správě, za poklesem důvěry lidí ve stát vidíte působení této vlády. Podle mě je teda problém mnohem hlubší a přesahuje tuto jednu vládu, ale spíš by mě zajímalo, jak budete chtít tuto důvěru obnovit? A divíte se, že lidí státu nevěří, když se většina z nás má stále hůř, i když řád...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Lesy ČR: Nové lávky v turistických oblastech severních Čech

19:28 Lesy ČR: Nové lávky v turistických oblastech severních Čech

Lávku s nosnou ocelovou konstrukcí a dubovým zábradlím instalovaly za 311 tisíc korun Lesy České rep…