Tyto a další informace byly součástí exportního workshopu, který uspořádala Česká centrála cestovního ruchu – CzechTourism. Na akci mimo jiné zaznělo, že Francouzi mají víc dovolené než v jiných zemích světa a patří mezi bonitní turisty. Před nízkou cenou preferují zajímavý program a ubytování ve čtyř hvězdičkových hotelech. Na cesty se nejvíc vydávají 30 až 50letí obyvatelé Francie, z dopravních prostředků dávají výrazně přednost letadlu.
„I když Francouzi u nás zatím nejčastěji jezdí do Prahy, postupně objevují i regiony. Loni kromě našeho hlavního města nejvíc navštěvovali Jihomoravský a Plzeňský kraj. Podle průzkumu NMS Market Research 2021 mají totiž Česko kromě Prahy spojené také s krajinou, kulturou, zámky, pivem, historií, památkami či krásnou architekturou,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism František Reismüller a dodává: „Letos ve 3. čtvrtletí se francouzští turisté s celkem 67 500 příjezdy umístili v žebříčku zemí, odkud jezdí nejvíc cizinců, na 12. pozici. Od července do září 2023 v Česku strávili téměř 172 tisíc nocí s tím, že průměrná doba pobytu jednoho hosta z Francie u nás byla 3,54 dne. Průměrně Francouzi za cestování do Česka za osobu a den loni utratili 2 432 Kč.“
Právě proto se i na Francii zaměřila 1. a 2. vlna letošní hlavní kampaně agentury CzechTourism Nečekané tradice – Unexpected Traditions. V Česku také loni a letos často natáčely francouzské televize – například TF1 reportáže o Křišťálovém údolí, ARTE pořady o české gastronomii do Invitation au voyage/Pozvánka na cestu, TV5 a France 2 pro relace Pays et Marchés du monde/Země a trhy světa zachycovala lokální producenty, tržiště a krajinu. A právě televize ARTE začala dokumenty o české gastronomii nedávno vysílat se slovy: „Polévka je grunt a maso je špunt“. První reportáž najdete od stopáže 32:08 na Invitation au voyage – Bretagne / Éthiopie / Thaïlande – Regarder le documentaire complet | ARTE.
„Při lákání Francouzů do Česka je třeba mimo jiné pamatovat na náročnější požadavky francouzských hostů týkající se jazykové vybavenosti, což samozřejmě hraje roli při výběru destinace. Hosté z Francie se sice častěji, než dříve domluví i anglicky, ale nepopiratelnou výhodu má jednoduše ta destinace, kde jsou s nimi schopni komunikovat v jejich jazyce. V našich aktivitách nejen proto nepolevujeme, nabitý tak byl, co se týče francouzsko-českých vztahů, i letošní podzim,“ říká ředitelka zahraničního zastoupení České centrály cestovního ruchu – CzechTourism pro Francii Markéta Dianová a dodává: „V říjnu jsme spolu s českou ambasádou a devíti partnery připravili prezentaci Česka na veletrhu cestovního ruchu IFM TOP RESA v Paříži. Dále jsme na IPT UNESCO představili tuzemské památky UNESCO od Krkonoš přes Rautis v Poniklé až po Žďár nad Sázavou. A v současné době pro Francouze chystáme akce zaměřené na tradice včetně Vánoc a prezentace míst, kde se v Česku dají pořádat kongresy, konference, veletrhy, výstavy či akce pro zaměstnance.“
A příští rok? Na tradiční akci Czechia Travel Trade Day v režii CzechTourismu, která se uskuteční v Hradci Králové, by neměli chybět francouzští nákupčí, zástupci cestovních kanceláři i média. A nejen Francouzům se bude věnovat workshop na téma Objevte střední Evropu, který společně připravují zahraniční zastoupení České centrály cestovního ruchu pro Francii, Polsko a Slovensko. V neposlední řadě budou velmi důležité – v duchu hlavního komunikačního tématu roku 2024, které zní „aktivní turismus“ - Letní Olympijské hry v Paříži. V souvislosti s nimi se u jezera Most uskuteční Olympijský festival.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva