CzechTourism: Existence slevových portálů mění domácí cestovní ruch

05.04.2016 18:02 | Zprávy

Nabídka dovolených na slevových portálech nepřímo ovlivňuje cestovatelské zvyklosti českých turistů. Díky těmto portálům jezdíme v rámci České republiky častěji na kratší dovolené, mimo hlavní turistickou sezónu a zejména poznáváme nové destinace.

CzechTourism: Existence slevových portálů mění domácí cestovní ruch
Foto: CzechTourism
Popisek: Logo Czech Tourism

„Realizovaný výzkum nám potvrdil hypotézu, že existence slevových portálů významným způsobem ovlivňuje i cestovatelské zvyklosti českých turistů. Naším hlavním komunikačním nástrojem pro oblast domácího cestovního ruchu je volnočasový portál www.kudyznudy.cz. Aktuálně portál Kudy z nudy obsahuje více než 60 tisíc akcí a aktivit pro trávení volného času ve všech regionech České republiky a v sezoně dosahuje návštěvnosti až 2 miliony měsíčně,“ uvedla Monika Palatková, ředitelka agentury CzechTourism.

Agentura CzechTourism ve spolupráci s výzkumnou agenturou NMS Market Research a portálem Skrz.cz realizovala jedinečnou studii zaměřenou na zjištění dopadu slevových portálů na domácí cestovní ruch.

Z výzkumu vyplynulo, že slevové portály mají vizuálně atraktivní nabídku, která velmi často přesvědčí zákazníky ke spontánnímu nákupu (62 % všech nákupů) a zejména láká k poznávání nových míst a lokalit. Nízká cena je hlavním důvodem nákupu dovolené jen u poloviny zákazníků.

Data z průzkumu ukazují, že se v loňském roce prodalo na slevových serverech a vyhledávačích v rámci domácího cestovního ruchu 2,7 mil. pobytů. Při průměrné ceně pobytu 2 900 Kč je tak velikost trhu odhadována na 7,8 mld. Kč. Oblibu pobytů potvrzuje i David Beška, obchodní ředitel největšího českého vyhledávače slev Skrz.cz: „Tuzemské pobyty u nás dlouhodobě patří mezi vůbec nejoblíbenější nabídky. Pro penziony a hotely je to rychlý způsob, jak vyplnit kapacity v termínech s nižší obsazeností nebo o sobě dát vědět v začátcích podnikání.”

Více než třetina české populace alespoň jednou nakoupila dovolenou v České republice přes slevový portál. Pozitivním zjištěním je skutečnost, že 97 % dotázaných lidí by si dovolenou na slevovém portálu koupilo znovu. Po překonání prvotní nedůvěry, kdy lidé zvažují, zda si tímto způsobem dovolenou koupit, následuje velmi vysoká spokojenost se samotnou dovolenou a reklamace se zejména v poslední době prakticky nevyskytují.

Z výzkumu také vyplynulo, že nakupování dovolené přes slevový portál není výsadou určité cílové skupiny, ale jde napříč různými segmenty v populaci. Dovolenou nakupují na portálech starší i mladší páry, stejně tak rodiny s dětmi. Velmi často na portálech nakupují dovolenou i lidé z vyšších příjmových skupin. Češi si díky nabídkám na slevových portálech dopřávají luxusnější typ dovolené. Ta se stává dostupnou i pro lidi se středními a nižšími příjmy, kteří vyhledávají především víkendové wellness pobyty.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Patrik Nacher byl položen dotaz

Vy jste teď sice pro zmrazení platů, ale co to řeší do budoucna?

Nemyslíte, že je třeba vyřešit vaše platy nějak komplexně, abyste brali přiměřeně se vším všudy? Ne že budete brát obří platy a ještě k domu dostávat obří náhrady. Vždyť to je výsměch všem a je jedno, že se teď snažíte problém oddálit, to není řešení. Nebo jak si to představujete za 5 let až by došl...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

MHMP: Radní projednali a odsouhlasili návrh rozpočtu hl. m. Prahy na rok 2025

22:28 MHMP: Radní projednali a odsouhlasili návrh rozpočtu hl. m. Prahy na rok 2025

Hlavní město má v příštím roce hospodařit v rámci rozpočtu s objemem příjmů ve výši 110,92 miliardy …