Mistrovství světa v ledním hokeji má obrovský potenciál, pokud jde o propagaci Česka v zahraničí, a to díky značnému mezinárodnímu zásahu. Dokládají to též čísla z roku 2015. Podle Českého svazu ledního hokeje (Český hokej) se jednalo o dosud nejnavštěvovanější turnaj v historii, pokud jde o celkový počet návštěvníků. Tehdy šampionát shlédlo na stadionech 741 690 lidí. V průměru každý zápas navštívilo 11 589 diváků. Rekordních počtů dosáhly také TV sledovanost s více než 1 miliardou diváků, návštěvnost fanzón s 1,2 milionem fanoušků a aktivita na sociálních sítích a oficiálních stránkách IIHF, které navštívilo 6,8 milionu uživatelů. Neméně úspěšné bylo i MS v ledním hokeji, které ČR pořádala v roce 2004, kdy jeden zápas navštívilo v průměru 9 859 fanoušků.
„Tato událost není jen o sportu, ale má také významný ekonomický dopad jak během samotného šampionátu, tak i po jeho ukončení. Na základě zkušeností z minulých let, kdy Česko bylo pořadatelskou zemí, se dá předpokládat, že situace bude obdobná a do Prahy či Ostravy dorazí fanoušci hokejových týmů napříč národnostmi. Vysoké zastoupení pak budou mít hlavně evropské destinace. CzechTourism v tomto ohledu spolupracuje s Českým hokejem a prostřednictvím kanálů MS v ledním hokeji bude prezentovat Česko jako zemi, kterou se vyplatí navštívit a která má hodně co nabídnout. Taková prezentace pomůže následně zvýšit zájem o tuzemsko i počet turistů, kteří se ho rozhodnou poznat. A platí to nejen pro hlavní město a Moravskoslezský kraj, ale i ostatní regiony,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechToursim František Reismüller.
Zahraniční návštěvníci obvykle přijíždějí na více dnů, protože „jejich“ národní tým odehraje během šampionátu několik zápasů. V návaznosti na MS v ledním hokeji roste zájem o ubytovací kapacity a další služby spojené s cestováním, včetně stravování. Šampionát je bezesporu velkou příležitostí pro místní podnikatele, kteří mohou těžit z vysoké návštěvnosti. Čím větší mezinárodní zásah a počet návštěvníků je, tím vyšší je pravděpodobnost, že to bude mít přínos pro hotely, restaurace, kavárny a další provozovny tohoto typu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva