V dříve uvedených zemích je dovolená autem zejména v letních měsících velmi populární a například v Dánsku výrazně roste zájem o elektromobily. Navíc turisté z Beneluxu a Skandinávie velkou část volna v Česku tráví mimo Prahu.
„Podle našeho Institutu turismu byla průměrná délka pobytu všech zahraničních turistů v Česku loni 3,47 dne. Belgičané, Nizozemci a Dánové přitom u nás trávili o trochu delší dobu, konkrétně 3,53? 3,80 a 3,95 dne,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jan Herget a dodává: „Proto jsme s cílem prodloužit délku pobytu a dostat obyvatele Beneluxu a Skandinávie víc do tuzemských regionů realizovali kampaň zaměřenou na self drive dovolenou. Kromě Belgie a Nizozemska ji bylo možné vidět také ve Švédsku a Dánsku. Stála 1,5 milionů korun a od dubna do května zaznamenala 34 milionů zobrazení.“
“Nizozemci, kteří se dlouhodobě řadí do první desítky zahraničních turistů v Česku, jsou známí tím, že 62 % z nich na dovolenou rádo jezdí autem. Loni jich k nám s využitím všech druhů dopravy přijelo víc než 223 tisíc. Nárůst návštěvnosti se týkal především rodin s dětmi. Právě ty byly primární cílovou skupinou naší kampaně,“ říká ředitelka zahraničního zastoupení CzechTourism pro Benelux Petra Palečková a dodává: „Roli přitom hrál samozřejmě také náhled na leteckou dopravu, ať už kvůli dražším letenkám nebo kvůli udržitelnosti. Kampaň v nizozemských a belgických médiích, kdy Belgičanů loni do Česka přijelo téměř 80 tisíc, proto doplnily také informace o kempování.“

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva