„Výsledky potvrzující zvýšení návštěvnosti turistických cílů v České republice mě potěšily, stejně jako početné zastoupení našich regionů v první padesátce nejvyhledávanějších míst českých a zahraničních návštěvníků. Je proto nutné nadále intenzivně propagovat naši zemi, s důrazem na zajímavosti jednotlivých regionů, aby nastolený trend pokračoval i v dalších letech,“ uvedla ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová.
Na druhé příčce se stejně jako loni umístila lanová dráha na Petřín. Ta za loňský rok svezla téměř 1,8 milionu návštěvníků, což bylo o 19 % více než v roce předchozím. Významný nárůst zaznamenala i většina dalších objektů v první desítce. Například pražské ZOO, která skončila na třetím místě, vzrostla meziročně návštěvnost o 10 %, na celkových 1,4 milionu návštěvníků.
Do žebříčku nejnavštěvovanějších památek Česka se promítlo i postupné rozšiřování portfolia dotazovaných objektů. V první desítce se tak vloni nově objevil Aqualand Moravia.
„Aktuálně zjišťujeme návštěvnost téměř 600 objektů z celé republiky a postupně se snažíme databázi doplňovat. Kromě kulturních památek a hradů či zámků sledujeme i návštěvnost technických památek, některých zážitkových atrakcí, ale třeba i jaderných elektráren,“ uvedla Markéta Vogelová, ředitelka Institutu turismu agentury CzechTourism.
U převážné většiny objektů letos podle Vogelové návštěvnost rostla, mnohdy i o desítky procent. Pokles počtu návštěvníků se objevil jen zřídka, a zpravidla souvisel se změnou organizace prohlídek, či způsobu počítání návštěvníků. Ty totiž každý objekt počítá trochu jinak.
„Základem je zpravidla počet prodaných vstupenek. V závislosti na marketingové politice konkrétního objektu se dále započítávají například návštěvníci různých akcí, některé objekty mají více návštěvnických okruhů, nebo třeba vykazují souhrnně návštěvnost více poboček provozovaných například jedním muzeem,“ přibližuje Vogelová. Zcela sjednotit způsob počítání návštěvníků podle ní není proveditelné. CzechTourism se proto orientuje hlavně na sledování trendů v čase, nikoliv na vzájemné pořadí objektů, které je vzhledem k odlišné metodice spíše orientační.
Žebříček návštěvnosti turistických cílů je sestavován na základě sledování návštěvnosti téměř 600 nejnavštěvovanějších turistických objektů. Seznam přesto není vyčerpávající a některé objekty v něm mohou chybět. U rozsáhlejších areálů je uváděna celková návštěvnost, nebo návštěvnost jednotlivých objektů podle toho, jaká data provozovatel poskytl. Žebříček má pouze orientační charakter a neslouží k hodnocení výkonnosti jednotlivých objektů. Žebříček reflektuje návštěvnost domácích i zahraničních turistů.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva