Fotografie zachycují turistické cíle všech čtrnácti krajů s anglickým nebo českým textem jsou umístěny na brandových stránkách CzechTourism a jsou volně k dispozici všem podnikatelům a regionům. Výzva zároveň poběží na globálních a zahraničních kanálech sociálních sítí CzechTourism.
„Cílem je okamžitá, i když jen symbolická pomoc podnikatelům v současné krizové situaci. Chceme, aby lidé své pobyty úplně nerušili, ale aby je posunuli na pozdější dobu,“ komentuje Jan Herget ředitel státní agentury CzechTourism a dodává: „Inspirovali jsme se v Evropě, konkrétně ve Španělsku. Věříme, že touto aktivitou motivujeme alespoň část návštěvníků k tomu, aby svou cestu pouze odložili. Nejdůležitější je však udržet Česko a naše regiony v povědomí zahraničních turistů. Intenzivně pracujeme na nové kampani, kterou spustíme okamžitě po uklidnění situace. Připravujeme nový web a konsolidujeme rozpočet na kampaň, abychom byli schopni účinně pomoci. Situace je vážná. Hrajeme o desítky tisíc pracovních míst, které chceme pomoci udržet.“
Podle průzkumu agentury CzechTourism očekává většina z šesti set oslovených provozovatelů hromadných ubytovacích zařízení v letošním roce pokles poptávky zahraničních turistů v rozmezí 50–100 %. O něco optimističtější jsou očekávání u domácích turistů, kde podnikatelé očekávají pokles nejčastěji do 50 %.
Cestovní ruch je důležitým rozvojovým odvětvím národního hospodářství, které vytváří tři procenta hrubého domácího produktu České republiky, zajišťuje na čtvrt milionu pracovních míst a jeho podíl na hrubé přidané hodnotě české ekonomiky za rok je větší než zemědělství. Podle aktuálních údajů České národní banky činily příjmy z cestovního ruchu v roce 2019 přes 167 mld. korun.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva