„Již teď je zřejmé, že evropský trh jde cestou BIO výrobků a my jsme na to připraveni. Vyvíjíme další nové produkty a cesty k našim zákazníkům,“ říká Štěpán Hodač, zakladatel firmy I love Hummus.
Cizrnovou pomazánku hummus začal Štěpán Hodač vyrábět po návratu ze stáží v restauracích na blízkém východě. V roce 2011 založil malou rodinnou firmu, kde nad výrobou bděla jeho 84letá babička. Postupem času se jejich tým rozrostl, výroba se přesunula do větších, modernizovaných prostor a do sortimentu zařadili i fermentovanou zeleninu Kimchi. Nyní jsou zalistování v maloobchodních řetězcích jako je ALBERT, GLOBUS, TESCO, SKLIZENO, kosik.cz, rohlik.cz, fresbedynky.cz, ve více než 400 zdravých výživách a vyrobí téměř 500 tisíc krabiček Hummusu ročně. Dále provozují e-shop (ZDE), který je dalším prodejním kanálem pro distribuci fermentované zeleniny do Evropy.
Ve spolupráci s agenturou CzechTrade své produkty vyváží na slovenský, německý, polský a maďarský trh, kde rozvíjí mimo jiné i exkluzivní spolupráce. „Naším cílem je být leadrem na evropském trhu s luštěninovými pomazánkami a fermentovanými produkty, proto již téměř dva roky spolupracujeme s CzechTrade. Letos jsme se pod jejich záštitou účastnili výstavy Biofach v Norimberku nebo Sirha v Budapešti, ale bohužel, některé domluvené spolupráce nemohly být dotaženy do úspěšného kontraktu, a to kvůli covidové situaci. Na druhou stranu jsme během coronavirové krize využívali webinářů CzechTrade, abychom například pochopili, jak posílit obchod přes e-shop a následně jsme s jejich pomocí spustili německou mutaci našeho webu (ZDE),“ vysvětluje Štěpán Hodač.
Hummus z Divišova nezná hranice
„Nechceme být závislí pouze na českém trhu a děláme vše proto, aby naše produkty byly atraktivní pro celou Evropu,“ říká Hodač. Produkty I love Hummus se řídí Evropským standardem HACCP a od roku 2020 jsou mezinárodně certifikovány International Food Standard - Food, které jsou významné hlavně pro expanzi na západoevropské trhy. „Uzavření obchodu v Německu je během na dlouhou trať, některé kontrakty již byly dojednány, ale pandemie COVID-19, bohužel, řadu plánů přibrzdila. Jako úspěch lze hodnotit jak jednání s jedním z největších maloobchodních řetězců v Německu, tak i spuštění německého e-shopu,“ dodává Adam Jareš, ředitel zahraniční kanceláře CzechTrade v Düsseldorfu.
Nyní společnost I love Hummus navázala spolupráci s různými zahraničními kancelářemi CzechTrade a hledá další možnosti exportu do Pobaltí, Skandinávie, Rakouska, Francie, Chorvatska a Slovinska, Velké Británie a zemí Beneluxu.
Společnost I love Hummus vznikla v roce 2011 a zabývá se výrobou a distribucí zdravých potravin, převážně Hummusu a Kimchi v biokvalitě. Ročně vyrobí téměř 500 tisíc krabiček Hummusu, zalistovala se do více jak 700 obchodů a obchodních řetězců po celé České a Slovenské republice. Více ZDE.
CzechTrade je agentura na podporu obchodu a již více než 20 let je partnerem českých firem na jejich cestě k exportním úspěchům. Jejím cílem je usnadnit českým firmám rozhodování o výběru vhodných teritorií, zkrátit dobu vstupu na daný trh, podpořit aktivity směřující k dalšímu rozvoji firmy v zahraničí, a především eliminovat rizika spojená se vstupem na nové, neznámé trhy. Zahraniční kanceláře agentury CzechTrade poskytují služby v 58 zemích na pěti kontinentech. Více ZDE.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva