Příkladem je největší výrobce autobusů v Británii Alexander Dennis, producent čističek odpadních vod nové generace Arvia Technology a Aston Martin, automobilka proslulá svými luxusními vozy. „V případě firmy Alexander Dennis řešíme dodávky pro berlínskou hromadnou dopravu s tím, že samotné dvoupatrové autobusy by se vyráběly ve východní Evropě. Jednalo by se o přímé dodávky výrobci autobusů, nikoliv o subdodávky. Firma také hledá spolupráci s českými výrobci v oboru sklolaminátu, kompozitních materiálů, kovových výlisků a svařenců,“ uvedl Martin Macourek, ředitel zahraniční kanceláře agentury CzechTrade v Londýně.
Automobilka Aston Martin hledá podle ředitele Macourka v Česku výrobce vačkových hřídelů, turbodmychadel, tlakových hadiček, chladičů oleje, vodních čerpadel, rozvodů výfuku a hliníkových odlitků. Naopak Arvia Technology poptává velkoplošné grafitové elektrody, grafitový prach, plastové nádrže, potrubí a příslušenství.
Odchod Velké Británie z Evropské unie byl odložen na 31. října 2019. Stále však není rozhodnuto, zda půjde o brexit s dohodou, bez ní, nebo jestli k němu vůbec dojde. Britské společnosti zůstávají pragmatické a hledají obchodní příležitosti bez ohledu na politické okolnosti. Agentura CzechTrade proto připravuje v nadcházejícím období s tamními firmami několik dodavatelských fór.
Situace kolem odchodu Velké Británie z Evropské unie je tak i nadále nejasná. Nicméně tamní podniky počítají s tím, že obchod s ostatními státy EU nedozná změn. „Britští podnikatelé jsou pragmatičtí. Navíc poznali, že Česko je schopno nabídnout řadu vyspělých výrobců, kteří dokážou uspokojit zdejší náročné požadavky. Především se jedná o obory strojírenství, výroby automobilů, elektrotechniky a podobně,“ uvedl Macourek.
Kancelář agentury CzechTrade v Londýně se snaží orientovat především na obchodní příležitosti s vyšší přidanou hodnotou. Minulý týden se konalo dodavatelské fórum pro již zmíněnou britskou společnost Arvia Technology a v brzké době se uskuteční sourcing days se společnostmi Aston Martin či Alexander Dennis.
Sourcing days představují možnost přímých dvoustranných rozhovorů pro české výrobce se zahraničními partnery. Partneři mají možnost poznat na místě, s kým obchod uzavírají, případně jak vyspělý je jejich budoucí obchodní partner. V minulosti se tato forma navazování obchodních styků agentuře CzechTrade velmi osvědčila a kladné reference přicházely i od konkrétních účastníků.
CzechTrade je agentura na podporu obchodu a již více než 20 let partnerem českých firem na jejich cestě k exportním úspěchům. Jejím cílem je usnadnit českým firmám rozhodování o výběru vhodných teritorií, zkrátit dobu vstupu na daný trh, podpořit aktivity směřující k dalšímu rozvoji firmy v zahraničí, a především eliminovat rizika spojená se vstupem na nové, neznámé trhy. CzechTrade disponuje sítí 50 zahraničních kanceláří na pěti kontinentech.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva