DAKO-CZ: V Lounech se připravuje obnovení výroby vagonky Heavy Machinery Services

24.07.2019 9:26 | Zprávy

Výroba v lounské vagonce Heavy Machinery Services (HMS) bude v režii společnosti DAKO-CZ, která si tamní výrobní areál pronajala od insolvenční správkyně, obnovena v první polovině srpna.

DAKO-CZ: V Lounech se připravuje obnovení výroby vagonky Heavy Machinery Services
Foto: dako-cz.cz
Popisek: DAKO-CZ

Výrobní program je už nyní naplněn až do konce roku 2019. Společnost DAKO-CZ, jediný český výrobce brzdových systémů pro kolejová vozidla spoluvlastněný průmyslovou skupinou CSG a Tatravagónkou Poprad, přijala na práci v lounské vagónce již 300 kmenových zaměstnanců a každým dnem přibývají další. V současnosti se již jedná o většinu z přibližně 550 lidí, které před vyhlášením konkurzu na výrobě vagonů v Lounech pracovali.

„Výroba bude zahájena neprodleně poté, co se podaří vyklidit areál od nepotřebného materiálu a rozpracovaných výrobků, které nejsou vlastnictvím HMS. Na úklidu areálu se intenzivně pracuje,“ upozorňuje ředitel výroby v Lounech Vojtěch Vagner.

Výrobní program bude mít dvě části: produkci nových vagonů a opravy vagonů. „Plánujeme, že do konce tohoto roku v HMS projde servisem nebo bude nově vyrobeno zhruba 500 vagonů,“ upřesňuje Vojtěch Vagner. Lounský podnik přitom bude těžit z partnerství se spoluvlastníky společnosti DAKO CZ, která si areál v Lounech pronajala. Těmi jsou průmyslová skupina CSG, Tatravagónka Poprad, největší evropský výrobce vagonů, a logistická skupina BUDAMAR, která sama provozuje velkou flotilu železničních vozidel.

„Synergie s Tatravagónkou Poprad a ostatními firmami z CZECHOSLOVAK GROUP a BUDAMAR bude mít velkou hodnotu pro rozvoj firmy, a to jak z hlediska know-how při vývoji nových vagónu, tak i synergie ve schopnosti snižovat náklady a tím být konkurenceschopní na evropském trhu,“ podotýká Vojtěch Vagner.

S novým nájemcem přichází do lounského podniku i zlepšení podmínek pro zaměstnance. Na rozdíl od období před konkurzem společnost DAKO-CZ jako nájemce garantuje, že mzdy budou dostávat zaměstnanci včas a v plné výši. Za tímto účelem složila na účet insolvenční správkyně 30 milionů Kč. Do budoucna bude nájemce plánovat i investice do areálu, který je v zanedbaném stavu. „Chceme, aby se z lounské vagonky stal moderní podnik stejně jako DAKO-CZ či popradská Tatravagónka,“ uzavírá Vojtěch Vagner.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Martin Kupka byl položen dotaz

vozidla UA bez STK

Pane ministře Kupko, jak dlouho ještě hodláte tolerovat provoz ukrajinských vozidel bez technických kontrol na území české republiky? Myslíte, že se chováte s péčí řádného hospodáře? Stanice STK jsou kapacitně připraveny provést kontroly UA vozidel, ale vy evidentně tolerujete jednu skupinu cizích...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Česká televize: Rok mimořádné pomoci, diváci loni přispěli potřebným více než 140 miliony

22:03 Česká televize: Rok mimořádné pomoci, diváci loni přispěli potřebným více než 140 miliony

Česká televize odvysílala v uplynulém roce celkem třináct benefic a osm benefičních speciálů. Během …