„Těší nás, že se partnerství se společností Modertrans stále prohlubuje. Naši vzájemnou spolupráci jsme započali již v roce 2007. První větší zakázku jsme realizovali v roce 2014 pro projekt modernizace tramvají TATRA RT6N1 a od té doby postupně získáváme další a další nové projekty. Poslední dvě zakázky jsou navíc specifické tím, že se jedná o produkty šetrné k životnímu prostředí,“ říká Dagmar Matúšová, generální ředitelka DAKO-CZ a doplňuje: „Produkty propagujeme pod označením WE BRAKE GREEN.“
Tramvaje s brzdovými systémy od DAKO-CZ jezdí v polské Poznani již nyní. V provozu je čtrnáct tříčlánkových tramvají TATRA RT6N1 a k dnešnímu dni dvacet osm moderních pětičlánkových tramvají Moderus GAMMA LF 02AC a LF 03ACBD z celkového počtu padesáti objednaných, na které společnost DAKO-CZ dodala hydraulický a elektromechanický brzdový systém.
„V aktuálním projektu je použita elektromechanická brzdová jednotka, která je určena pro brzdění tramvajových vozů s brzdou umístěnou na štítu trakčního motoru, kde plní funkci brzdy dobrzďovací, záchranné, zajišťovací a parkovací. Jednotka je pasivního typu a je vybavena mechanickým systémem nouzového odbrzdění,“ popisuje vedoucí projektu Luděk Štoček.
Výhody elektromechanické brzdové jednotky:
- malé rozměry, řešení vhodné do nízkopodlažních tramvají
- odpadá olejové hospodářství –tj. snižují se provozní náklady
- jde o ekologicky šetrné řešení tzn. Green solution technologie
- dodávka je včetně elektroniky, respektive řídící jednotky
- jediné médium na tramvaji – BRAKE BY WIRE
Elektromechanická brzdová jednotka patří mezi nová ekologická řešení pro tramvaje. Součástí systému elektromechanické brzdy jsou i řídící elektronické jednotky DAKO iRB-05.1, které byly podrobeny náročným zkouškám ve zkušební laboratoři společnosti DAKO-CZ a zákazníkům je tak nabízeno prověřené technické řešení.
Osazení jedné tramvaje Moderus BETA MF se skládá z:
- 4 ks brzdových kotoučů
- 4 ks elektromechanických brzdových jednotek
- 2 ks řídících jednotek elektromechanické brzdy iRB-05.1
- 1 ks baterie DST-01 (záložní zdroj)
Společnost DAKO-CZ je předním výrobcem pneumatických, elektromechanických a hydraulických brzdových systémů pro kolejová vozidla s více jak 200letou tradicí. Firma s plánovaným ročním obratem kolem 40 milionů eur (což je jedna miliarda českých korun), na kterém se ze 70 % podílí zahraniční zakázky, sídlí v Třemošnici ve východních Čechách. Většinovým vlastníkem společnosti je společnost CZECHOSLOVAK GROUP a.s. Druhým akcionářem je společnost Tatravagónka a.s. Poprad, nejvýznamnější výrobce nákladních železničních vozů a podvozků v Evropě.
DAKO-CZ dodává brzdové systémy a komponenty pro nákladní a osobní vozy, příměstské jednotky, lokomotivy, vozy metra i tramvaje. Kolejová vozidla s brzdami DAKO je možné vidět nejen v Evropě, ale také v Číně, Indii, Malajsii, Indonésii či Alžírsku, kde společnost spolupracuje se světovými výrobci kolejových vozidel a provozovateli kolejové dopravy.
Společnost má vlastní vývoj, disponuje moderní zkušební laboratoří a konstrukčním pracovištěm.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva