DPP: Muzeum MHD ve Střešovicích slaví 20. výročí

28.05.2013 16:20 | Zprávy

Muzeum MHD ve Střešovicích, které provozuje Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP), oslavilo jubilejních 20 let svého provozu.

DPP: Muzeum MHD ve Střešovicích slaví 20. výročí
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Za účasti generálního ředitele DPP Milana Křístka byla pokřtěna tramvaj z roku 1929, vůz č. 2172, která bude nově jezdit Prahou při různých příležitostech a smluvních jízdách. Sté výročí oslavil také vyhlídkový vůz č. 500, který byl od roku 1913 používán k vyhlídkovým okružním jízdám po pražských památkách.

Dvacáté výročí Muzea MHD oslavil Dopravní podnik pokřtěním zrekonstruované tramvaje z roku 1929, která bude nadále jezdit na speciálních akcích. „Jsem rád, že provozováním Muzea ve Střešovicích navazujeme na myšlenku z počátku 20. století, kdy se vedení Elektrických podniků rozhodlo vytvořit sbírku tehdejších dopravních prostředků. Sbírku tak postupně rozšiřujeme o vyřazené dopravní prostředky a naše exponáty odrážejí celé dějiny hromadné dopravy v Praze,“ uvedl Milan Křístek, generální ředitel DPP.

Muzeum MHD ve Střešovicích oficiálně vzniklo 14. května 1993, přičemž bývalá vozovna Elektrických podniků sloužila v letech 1909 – 1992 k deponování a údržbě tramvajových vozidel. Poté byla na počátku 90. let přestavěna na Muzeum MHD.

Dopravní sbírku, na které Elektrické podniky začaly pracovat již v roce 1908, věnovaly tehdejšímu technickému muzeu v Království českém – obsahovala součásti trolejového vedení, podvozek Křižíkovy tramvaje a ukázky kolejnic a ozubnice první petřínské lanovky. Základem sbírky historických vozidel se pak stala koněspřežná tramvaj č. 90 z roku 1886, která je dodnes součástí sbírky střešovického Muzea MHD a je zde také nejstarším exponátem.

V průběhu let tak vznikla v Muzeu MHD rozsáhlá sbírka vozidel, která obsahuje i novější modely tramvají T1, T2, T3, ale i řadu modelů autobusů – za všechny jmenujme například kultovní Škodu 706 RO. Ve sbírce je i vůz metra Ečs z roku 1974, ale i mladší typ vozu řady 8171. Zatím posledním tramvajovým přírůstkem se stala 21. května 2013 tramvaj KT8D5 z roku 1990. Součásti rozsáhlé sbírky jsou i modely vozidel, které se nedochovaly a které jsou zapůjčeny Muzeem hl. m. Prahy.

V rámci oslav 20. výročí Muzea oslavil také 100. výročí speciální vyhlídkový vůz č. 500 a byl pokřtěn také tramvajový vůz č. 2172, který je po zrekonstruování plně funkční a bude využíván na speciálních akcích, případně na nostalgické lince č. 91. Podrobnosti o obou vozidlech naleznete níže. 

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Podrývají naši demokracii lživou propagandou a falešnými sliby

Dobrý den, jestli vás chápu dobře, považujete se za demokraty. Přijde vám ale demokratické a také nějak prospěšné, když haníte všechny, kteří mají jiný názor než vy? Mám také dojem, že tato vláda se s těmi, co mají jiný názor vůbec nebaví, jen je onálepkuje. To myslíte, že je ta cesta, jak čelit pro...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ředitelství silnic a dálnic: Severní spojka v Českých Budějovicích

22:28 Ředitelství silnic a dálnic: Severní spojka v Českých Budějovicích

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) začalo 28. listopadu stavět na tahu I/20 v Českých Budějovicích se…