V době přípravy projektu V.A se předpokládalo, že bude před zprovozněním metra V.A již v provozu modernizovaná trať Praha – Kladno s připojením na letiště. Tato drážní stavba měla být řešena tak, že veškeré přepravní vazby s nově budovaným metrem V.A budou probíhat v podzemních vestibulech i podchodech, tj. samotný výstup na povrch nebyl původně zamýšlen pro přestup na autobusy směřující na letiště.
„Nádraží Veleslavín je nyní tranzitní stanicí při cestě na letiště a byla samozřejmě chyba, že nebyla již dříve vybavena eskalátory. Jsem ráda, že se nám to společně s Dopravním podnikem podařilo napravit. Pro cestující je to zásadní krok směrem k lepšímu komfortu v pražské městské hromadné dopravě,“ říká Adriana Krnáčová, primátorka hl. m. Prahy.
„Od uvedení stanice metra Nádraží Veleslavín do provozu bylo jasné, že vzhledem k tomu, že je stanice klíčová pro spojení na letiště, je absence eskalátorů velkou chybou. Začali jsme s Dopravním podnikem hned hledat řešení, ve hře byly i pásové dopravníky na zavazadla, nakonec má stanice eskalátory a stane se tak konečně pro cestující přívětivou,“ říká Petr Dolínek, náměstek primátorky pro dopravu, sport a volný čas.
Nové pohyblivé schody ve stanici metra Nádraží Veleslavín mezi podchodem a nástupními zastávkami autobusů v obratišti budou uvedeny do zkušebního provozu. Pohyblivé schody budou provozovány tak, že jedny z instalované dvojice pojedou směrem nahoru (z podchodu k zastávkám) a druhé směrem dolů (od zastávek do podchodu).
„Vybudováním eskalátorů ve stanici metra Nádraží Veleslavín představenstvo DPP splnilo v termínu zadání od dozorčí rady DPP,“ říká Martin Gillar, generální ředitel a předseda představenstva DPP.
Byla realizována dvojice eskalátorů (šíře 800 mm/na jedno rameno) umožňující pohyb schodů nahoru i dolů. Uspořádání bylo navrženo po konzultacích s IPR a ODA MHMP jako nejvhodnější řešení. Dostavba eskalátorů byla navržena do stávajících železobetonových konstrukcí podchodu stanice, aby nebyla narušena statika objektu a celé stanice metra a i provozování přilehlých místností v podchodu.
Pevné schodiště a zadní ztužující stěna byly opatrně vybourány a ke konstrukci byla přibetonována nová železobetonová konstrukce vana – pro uložení eskalátorů na úrovni terénu. V podchodu, aby nebyla porušena základová deska s izolací proti podzemní vodě a snížena tuhost základů, je navržena rampa. Hledalo se takové technické a konstrukční řešení, které bylo ze statického hlediska realizovatelné a aby byl minimálně narušen provoz a přesun cestujících.
V rámci doplnění dvojice eskalátorů byl také doplněn přístřešek autobusu ve směru Slaný. Odhadované celkové náklady akce činily před zahájením cca 33 mil. Kč, finální částka bude ještě vyčíslena. Zhotovitelem byl Metrostav a. s.
V návaznosti na zprovoznění pohyblivých schodů se zastávky pro linky č. 119 a 225 vrací do autobusového obratiště. V uvedený den (od 7:00 hod. do 17:00 hod.) mohou cestující využít služeb informátorů v reflexních vestách, kteří budou připraveni na místě poradit nejen v češtině, ale i v angličtině.
Dopravní podnik hl. m. Prahy, a. s. je největším dopravcem zajišťujícím městskou hromadnou dopravu v České republice. Obsluhuje celkem 145 autobusových linek, dále 25 denních a 9 nočních tramvajových linek a 3 linky metra. K 1. 1. 2018 bylo ve vlastnictví společnosti 1 168 autobusů, 854 tramvajových vozů a 730 vozidel metra. Společnost ročně přepraví více než miliardu osob a ujede cca 178 mil. kilometrů. Podnik má k 1. 1. 2018 celkem 10 932 zaměstnanců, z toho 4 230 tvoří řidiči MHD.
Jediným akcionářem Dopravního podniku je hlavní město Praha, množství dopravních spojů a zadání pro jízdní řády v Praze určuje společnost ROPID (Regionální organizátor Pražské integrované dopravy). Více informací o Dopravním podniku naleznete rovněž ZDE.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva