Vestibul dostal nové podhledy, energeticky úspornější LED osvětlení, DPP v něm odstranil zejména průsaky do stanice, zrekonstruoval výstupy do uliční úrovně a vyměnil původní eskalátory z úrovně nástupiště do vestibulu, rozvody i vzduchotechniku. Modernizaci vestibulu realizovaly společnosti HOCHTIEF CZ a Syner. Celkové stavební náklady této investiční akce jsou 259 milionů Kč, třetinu z nich pokryjí dotace EU z fondu Operační program Praha – pól růstu ČR.
DPP v rámci této investiční akce zmodernizoval nejen celý veřejný prostor vestibulu včetně eskalátorů či výstupů do uliční úrovně, ale především odstranil průsaky do stanice a zrekonstruoval také neveřejné a technické prostory v této části stanice. Modernizací prošel samotný eskalátorový tunel, napínací komora a strojovna eskalátoru, nákladní výtah, sdělovací technika, vytápění, vodovodní rozvody nebo přístřešky výstupů. V celém vestibulu Na Knížecí jsou repasované nerezové obklady, nové podhledy z destiček METRO II ve stejném rastru jako původní, dále nové rozvody, elektroinstalace, vzduchotechnika, protipožární dveře, u výstupů odvodňovací žlábky
i majáčky pro slabozraké. Vestibul dostal také nové, energeticky úspornější LED osvětlení, jehož liniové uspořádání nyní více odpovídá původnímu architektonickému návrhu stanice. Současně
s modernizací DPP vybudoval i nové místnosti, jako např. rozvodnu osvětlení či sklad náhradních dílů pro eskalátory. Na závěr DPP opravil a vyčistil všechny kamenné obklady a dlažbu vestibulu, a opatřil je speciálním antigraffiti nátěrem.
Ve vestibulu Na Knížecí DPP také vyměnil původní eskalátory sovětské výroby za moderní značky ThyssenKrupp s dopravním zdvihem 30 680 mm, sklonem 30° a dopravní rychlostí 0,75 m/s. Proto musel DPP v eskalátorovém tunelu nejdříve demontovat obklady a opravit poškozené zonty. Kromě toho DPP odstranil původní nosné konstrukce, vybudoval podpěry pro nové pohyblivé schody
a opravil boční schodiště. Smaltované obkladové plechy nechal DPP zrepasovat.
„Rekonstrukce vestibulu Anděl/Na Knížecí je významná mimo jiné také tím, že jsme do ní zapojili i paní architektku metra Annu Švarc, se kterou jsme se mu snažili vrátit jeho původní podobu, jako když se otevíral. Mysleli jsme na osvětlení, barvy i rozdělení prostoru, aby byl vestibul prostorný
a vzdušný. V jeho čele jsme obnovili i skleněnou vitrínu, kde budou k vidění výstavy a další umění. Po necelých 11 měsících znovu funguje důležitý přestupní uzel a v rekonstrukcích stanic metra budeme nadále pokračovat. Před měsícem jsme začali pracovat ve stanici Jiřího z Poděbrad, do konce roku bychom chtěli zahájit rekonstrukci stropní desky včetně modernizace vestibulu stanice Florenc. V plánu je Flora a Českomoravská. Abychom každou stanici zvládli modernizovat minimálně jednou za 30 let, musíme zahájit práce minimálně na dvou každý rok,“ řekl Adam Scheinherr, náměstek primátora pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP.
„O tom, že metro je z minulosti nejvíce podinvestovaná trakce v rámci pražské MHD vypovídají následující čísla: v metru máme 61 stanic a 76 vestibulů, z čehož pouze 14 stanic a 18 vestibulů je zatím zmodernizovaných. Snažíme se tento dluh dohnat, připravujeme projekty na modernizace dalších stanic, v současnosti např. Flora nebo Českomoravská, a zahajujeme stavební práce zhruba v taktu dvou stanic ročně. Před měsícem jsme začali pracovat ve stanici Jiřího z Poděbrad, do konce roku bychom chtěli zahájit rekonstrukci stropní desky včetně modernizace vestibulu stanice Florenc,“ doplnil Petr Witowski, předseda představenstva a generální ředitel DPP a dodal: „Vestibulu Na Knížecí jsme se v rámci modernizace snažili vrátit jeho původní ráz. Proto jsme např. odstranili nevzhledné obchodní stánky, které stály uprostřed vestibulu a zrekonstruovali jsme prosklené výlohy, které budou sloužit pro výstavy a prezentace DPP, hl. m. Prahy nebo městské části Praha 5.“
„Jsem rád, že dnes můžeme Dopravnímu podniku předat nově zrekonstruovaný vestibul stanice metra Anděl – Na Knížecí. Jsem si vědom, že uzavření vstupu do jedné z nejfrekventovanějších stanic metra způsobilo pro cestující nemalé potíže, a proto jsem pyšný na to, že náš tým vše zvládnul včas a přístup z Knížecí je ode dneška opět otevřený,“ uzavřel Jiří Dušek, ředitel divize Dopravní stavby HOCHTIEF CZ.
V roce 2015 DPP ve stanici vybudoval bezbariérové zpřístupnění v podobě dvojice výtahů vedoucích z nástupiště do uliční úrovně. Opačný vestibul Anděl stejnojmenné stanice metra DPP zmodernizoval v letech 2017 a 2018 včetně eskalátorů. DPP zbývá v celém systému metra vyměnit 46 dožívajících eskalátorů sovětské nebo československé výroby.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.