DPP chystá nákup nových tramvají, vyhlašuje na ně veřejnou zakázku

21.11.2022 13:30 | Tisková zpráva

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) plánuje v následujících zhruba 10 letech nakoupit až 200 nových nízkopodlažních jednosměrných tramvají, v těchto dnech vyhlásil na jejich dodavatele veřejnou zakázku formou otevřeného jednacího řízení s uveřejněním.

DPP chystá nákup nových tramvají, vyhlašuje na ně veřejnou zakázku
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

O nákupu nových tramvají rozhodla Rada hl. m. Prahy letos v září. Lhůta pro podání žádosti uchazečů o účast v tendru je 19. prosince 2022. Vítěz tendru by měl být známý v průběhu posledního čtvrtletí příštího roku. Prvních 40 vozidel DPP závazně odebere ve dvou várkách, na zbylé tramvaje uzavře s dodavatelem rámcovou smlouvu. Předpokládaná celková hodnota zakázky je 15 miliard korun v případě odebrání všech 200 vozidel. Na nákup prvních 20 vozidel DPP plánuje využít financování z příslušné výzvy Národního plánu obnovy ČR.

Předmětem veřejné zakázky, kterou DPP vyhlašuje formou otevřeného jednacího řízení s uveřejněním, je kromě nákupu až 200 nízkopodlažních jednosměrných tramvají délky do 32 metrů, také podpora a rozvoj softwarových funkcí vozidel, poskytnutí licence k software pro diagnostiku závad tramvají, technická dokumentace vozidla, zaškolení zaměstnanců DPP a v neposlední řadě deset sad servisních přípravků. Jedna sada servisních přípravků obsahuje např. osm jalových podvozků umožňujících pohyb tramvají během jejich servisu v areálech DPP, dva havarijní, resp. manipulační podvozky umožňující při závadě tramvaje v běžném provozu její odvoz do servisního zázemí DPP nebo set pro demontáž a zpětnou montáž obruče kola a možnost výměny pryžových segmentů kol v podmínkách vozoven DPP.

Nabízené tramvaje by měly mít celkovou kapacitu minimálně 220 cestujících (sedících i stojících). Měly by být vybaveny minimálně 60 sedačkami pro cestující, přičemž alespoň 60 % z nich musí být po směru jízdy. Zvýšená plocha ve vozidle nesmí přesáhnout 20 % celkové plochy interiéru, jinými slovy nízkopodlažní, a tedy bezbariérová plocha nabízených tramvají by měla tvořit alespoň 80 % celkové plochy interiéru vozidla. Nejvyšší možná hmotnost nabízených tramvají je 48 tun, s odchylkou plus/mínus 5 %. Na nové tramvaje DPP požaduje minimální záruku 36 měsíců a životnost alespoň 30 let od převzetí posledního vozidla z této zakázky. Tramvaje budou vybaveny celovozovou klimatizací a splňovat aktuálně platné standardy kvality PID.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Lucie Potůčková byl položen dotaz

EU

Nemyslíte, že EU zase dokazuje, jak je neschopná, když se má vyřešit nějaký problém? Bylo tomu tak u migrace, covidu, ale teď třeba i v případě války na Ukrajině. To opravdu dokáže mír vyjednat až Trump, který to navíc dělá bez součinnosti s EU? Ano, něco nám nařizovat a komplikovat tak většinou lid...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

8. týden na trhu pohonných hmot ČMKB

10:28 8. týden na trhu pohonných hmot ČMKB

Denní kontrakty motorové nafty na trhu pohonných hmot Českomoravské komoditní burzy Kladno se v 8. t…