DPP se nechystá odprodat tramvaje 15T ForCity

30.06.2014 21:39 | Zprávy

Médii proběhla v uplynulém týdnu mylná informace, že Praha možná odprodá desítky tramvají 15T ForCity. Dopravní podnik hl.m. Prahy (DPP) o jejich prodeji v současnosti neuvažuje a ani o něm nevede žádná jednání. Tramvaje 15T ForCity považuje DPP za vozidla plně vyhovující potřebám pražské MHD.

DPP se nechystá odprodat tramvaje 15T ForCity
Foto: Hans Štembera
Popisek: Tramvaj číslo 22

„Před několika týdny se nám podařilo dojednat pro DPP výrazně lepší podmínky, jako například bezúročný odklad poloviny plateb o 4 roky, klimatizaci a wifi pro cestující, lepší servisní podmínky, prodloužení záruky. Jedná se o nejmodernější nízkopodlažní tramvaje, které Praha potřebuje, aby cestujícím byl i nadále zaručen vysoký komfort přepravy. V tuto chvíli je v provozu již sto tramvají tohoto typu a DPP o jejich prodeji nyní neuvažuje,“ uvedl generální ředitel DPP Jaroslav Ďuriš.

„DPP v tuto chvíli skutečně nevede žádná jednání o jakémkoliv prodeji tramvají 15T ForCity, tuto informaci považujeme za pouhou spekulaci. Tramvaje 15T ForCity jsou zcela nízkopodlažní a vyhovují nejnovějším standardům moderní městské dopravy. Umožňují pohodlnější přepravu seniorů, rodičů s dětmi i osob se sníženou pohyblivostí.,“ doplnil mluvčí DPP Jiří Štábl.

Vozidla rovněž splňují nejnovější bezpečnostní standardy – aplikované nejmodernějšími prvky aktivní i pasivní ochrany cestujících včetně kamerových systémů. Plně otočné podvozky navíc umožňují tramvajím projíždět Prahou bez jakýchkoli omezení ve všech částech křivolakých tramvajových tratí v centru města.

Překvapení nad informací o možném prodeji vyjádřil i generální ředitel Škody Transportation Josef Bernard: „Domnívám se, že se jedná o omyl, s DPP jednáme o spolupráci při prodeji vozů typu 14T.“ To potvrdil i Jaroslav Ďuriš: „Zvažujeme prodej tramvají 14T, označovaných jako Porsche. Jedná se o moderní vozy, které mohou najít výborné uplatnění v jiných městech a jejich prodejem můžeme získat výrazně víc finančních prostředků než prodejem starých vozů typu T3.

Navíc vzhledem k tomu, že nedošlo k plánovanému rozvoji tramvajových tratí v okrajových částech Prahy, čímž by vznikly nové dlouhé rychlé úseky vhodné pro tuto koncepci tramvají, je použití vozů 14T v Praze poněkud komplikované.“

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Myslíte, že zvýšení trestů pro pašeráky stačí?

Podle mě jsou téměř nepostižitelní, protože se je málokdy podaří vůbec chytit. Ale když jste toto téma nakousla, tak jaké tresty jim hrozí teď a jaké navrhujete? A máte taky nějaký účinný plán, jak ochránit naše hranice? A co si vůbec myslíte, že teď bude, když Asadův režim padl? Je to dobře nebo ne...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ASO: Bezvýhradně podporujeme vyhlášení protestních akcí

16:13 ASO: Bezvýhradně podporujeme vyhlášení protestních akcí

Protest proti zařazení do novely zákoníku práce rozvázání pracovního poměru bez udání důvodu