Monitory jsou nainstalovány ve vestibulech stanic nad čárou odbavení, a také na začátku přestupní chodby ze stanice Florenc C na Florenc B. Cestující díky tomu dostanou spolehlivou informaci o tom, za jak dlouho jim přijede nejbližší souprava metra. Po vyhodnocení pilotního provozu, který potrvá 6 měsíců, plánuje Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) monitory postupně osadit do dalších stanic pražského metra.
Zobrazovaný čas na nových monitorech ukazuje skutečnou dobu do příjezdu nejbližších dvou souprav metra do stanice. Zohledňuje skutečný provoz metra, tj. každou případnou nepravidelnost, ale také dobu, kterou běžný dospělý cestující ujde klidným krokem od čáry odbavení na peron stanice. Tato doba je individuálně nastavena pro každou stanici. Správnost jejího nastavení si DPP bude ověřovat a podle potřeb upravovat v průběhu pilotního provozu těchto monitorů.
„Chceme poskytovat cestujícím co nejvíce užitečných dopravních informací, aby jejich cesta pražskou MHD byla co nejplynulejší, nejkomfortnější, ale také bezpečná a bez zbytečného běhání po eskalátorech či schodech ve stanicích metra. Zobrazování příjezdů nejbližších souprav ve vybraných stanicích metra je jedním z projektů v rámci smart city, na který v lednu 2020 navážeme zobrazováním skutečných příjezdů autobusů DPP do jednotlivých zastávek,“ říká Adam Scheinherr, náměstek primátora pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP.
„Je potřebné si uvědomit, že čas příjezdu nejbližší soupravy, který na nových monitorech zobrazujeme, již pokaždé zahrnuje dobu, kterou klidnou chůzí běžný dospělý člověk ujde od čáry odbavení na peron stanice. Při odpočítávání tak monitory nikdy nebudou ukazovat čas příjezdu 10 vteřin nebo nulu, ale jako poslední údaj to vždy bude minimální docházková doba na peron stanice. Poté bude automaticky nahrazen informací o příjezdu následující soupravy,“ vysvětluje Petr Witowski, předseda představenstva a generální ředitel DPP a dodává: „Pilotní provoz monitorů poběží následujících šest měsíců, následně jej vyhodnotíme a v případě kladných výsledků budeme monitory vybavovat další vestibuly stanic pražského metra.“
Nové monitory umožní DPP zobrazovat také další provozní informace, jako je například omezení nebo přerušení provozu metra či jiná upozornění a užitečné údaje pro cestující.
Dopravní podnik hl. m. Prahy, a. s., je největším dopravcem zajišťujícím městskou hromadnou dopravu v České republice. Obsluhuje celkem 141 autobusových linek, 25 denních a 9 nočních tramvajových linek a 3 linky metra. K 1. 1. 2019 měl DPP ve vlastnictví 1 162 autobusů, 865 tramvajových vozů a 730 vozidel metra. DPP ročně přepraví více než miliardu osob a ujede více než 180 mil. kilometrů. Podnik měl k 1. 1. 2019 celkem 10 930 zaměstnanců, z toho 4 265 tvořili řidiči MHD. Jediným akcionářem Dopravního podniku je hlavní město Praha, dopravní spoje a jízdní řády v Praze určuje společnost ROPID (Regionální organizátor Pražské integrované dopravy). Více informací o Dopravním podniku naleznete ZDE.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva