Dámský investiční klub České spořitelny slaví své páté narozeniny. Od jeho založení 15. února 2008 přivedl zájem o investování mezi registrované členky již více než 2 500 dam. Členkami klubu jsou například i manažerky, podnikatelky a novinářky z celé České republiky. Velká část z nich (téměř 75 %) je zároveň klientkami České spořitelny. Nejpočetnější zastoupení má věková kategorie 30 až 40 let. Měsíčně přibývá v průměru 17 nových registrovaných členek, což je o 4 více než v roce 2011. Mezi členkami převažují stále spíše konzervativní investorky nejčastěji investující do dluhopisů a dluhopisových fondů (ty čítají 59 % z celkového objemu jejich investic), dále do akcií (20 %) a do fondů peněžního trhu (19 %), a opět asi 2 % pak připadají na alternativní investice, např. nemovitostní trh. Zhruba 20 % aktivních investorek investuje pravidelně.
„Díky cílené edukaci v oblasti investování, kterou Dámský investiční klub po dobu pěti let své existence vyvíjí, nám přibývají nejen nové investorky, ale ani ty stávající neztrácejí v současné turbulentní době chuť investovat. Vnímáme také rostoucí zájem členek aktivně se podílet na utváření klubové náplně. Přidanou hodnotou, kterou členky oceňují, je možnost obrátit se prostřednictvím klubu na konkrétní pobočku či přímo odborníka, který jim poskytne informace o investičních produktech a poradí nejen se zamýšlenou investicí,“ řekla Romana Vlková, manažerka Dámského investičního klubu České spořitelny.
"O mně platí pravidlo jako o kovářově kobyle. Přestože roky pracuji v bance, o investování jsem začala vážně přemýšlet až se vznikem Dámského investičního klubu. Zvolila jsem z nabídky ČS Fondy životního cyklu, Nemovitostní fond a Penzi plus, něco mám v akciových fondech. Je to likvidní, málo rizikové, ale přesto zajímavé stran výnosů. Obdivuji kolegy z banky, kteří investicím výborně rozumějí a navíc o nich dokážou na klubových setkáních mluvit tak, že to celé vypadá jako dobrá zábava, " řekla Klára Gajdušková, ředitelka úseku firemní komunikace České spořitelny a členka Dámského investičního klubu.
„Náš investiční klub může pomoci ženám ve vybalancování jedné z důležitých oblastí v životě, jakou je hospodaření s financemi. Poradí, jak vhodně rozvrstvit investice, poskytne přehled o trendech a navíc umožní dále se vzdělávat společensky příjemnou formou v oblasti investic. Do budoucna přeji klubu co nejvíce sofistikovaných investorek,“ doplnila Veronika Vinterová, koučka, majitelka rozvojové a seznamovaní agentury Náhoda a členka Dámského investičního klubu.
Za dobu svého fungování připravil Dámský investiční klub třináct odborně-společenských setkání – jedenáct z nich se konalo v Praze a dvě v Brně. Celkem na nich přivítal téměř 2450 hostů. V rámci odborně-společenských setkání se stal milou tradicí také dobročinný bazar organizovaný ve spolupráci s Nadací České spořitelny. Klub také dosud vydal 19 čísel časopisu Lady In. Vzdělávací záměr klubu naplňují i webové stránky www.investicniklub.cz, které prošly během roku 2012 výraznou změnou – nyní mají novou vizuální podobu a jsou propojeny s Investičním centrem České spořitelny.
V roce 2013 plánuje Dámský investiční klub uspořádat opět dvě až tři cílené akce a vydat čtyři čísla časopisu Lady In. Bude také pokračovat i v dílčí spolupráci se stávajícími i novými partnery klubu. Mezi ty stabilní a dlouholeté patří časopis Harper’s Bazaar, Moravská asociace podnikatelek a manažerek a v rámci klubových setkání například Léčebné lázně Jáchymov nebo Auto Volvo Czech a jeho autorizovaní dealeři.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva