Drážní úřad přijal všechny došlé závěrečné zprávy mimořádných událostí, které následně podrobně zkoumal a analyzoval. Konkrétním subjektům pak zasílal jednotlivá doporučení, čímž se aktivně podílel na jejich naplňování. Celkem bylo zasláno na DÚ 34 závěrečných zpráv mimořádných událostí. Ve 22 případech bylo DI navrženo bezpečnostní doporučení, naopak ve 12 případech bylo kolegy shledáno, že bezpečnostní doporučení nejsou zapotřebí. Řešením bezpečnostních doporučení přispívá Drážní úřad z titulu své funkce k zachování a zvyšování bezpečného provozování drah a drážní dopravy na území České republiky.
VÝČET PŘIJATÝCH OPATŘENÍ DRÁŽNÍM ÚŘADEM
Místo |
Popis |
Bezpečnostní doporučení DI |
Přijatá opatření Drážním úřadem |
Chválkov |
Srážka vlaků, doprava dle D3 |
Nutnost zřízení dopravny na trati organizované dle předpisu D3 |
V rámci osvědčení o bezpečnosti provozovatele dráhy požadována aktivace „kamenné“ dopravny |
Kolín |
Vykolejení vlaku |
Obecně včas odhalovat závady |
Tato povinnost vychází z právních předpisů ČR i vnitřních předpisů provozovatele dráhy |
Vejprnice |
Srážka vlaku s autem na přejezdu P599 (chyba řidiče, přejezd byl v činnosti) |
Doplnit přejezd o břevna |
Navrženo provozovateli dráhy, aby zahrnul do plánu investic |
Velký Šenov |
Vykolejení vlaku, zavátá výhybka, nerespektování návěstidla stavědla 1 |
Elektrický ohřev výhybek po celé trase |
Ekonomicky i technicky v těchto místech nevhodné řešení (velký příkon elektrické energie) |
Rudoltice v Čechách |
Jízda Lv za návěstidlo, vjezd do vlakové cesty jiného vlaku; neoznámená závada na vozidle |
Kontroly evidence provozního ošetření |
Požadováno v rámci vydání nového osvědčení o bezpečnosti dopravce |
Kralupy nad Vltavou |
Jízda vlaku za návěstidlo, vjezd do vlakové cesty jiného vlaku |
Instalovat místo trpasličího návěstidla návěstidlo stožárové |
Nedoporučeno z důvodu průjezdného průřezu |
Havlíčkův Brod |
Jízda vlaku přes výhybku bez jazyku |
Rozšířit náplň školení traťmistrů provozovatele dráhy |
Zaslán dopis provozovateli dráhy se zavedením požadavku |
Praha hl. n. |
Vykolejení vlaku na výhybce SŽDC (špatný technický stav) |
Evidence sváření kolejnic a příslušenství, uvádět technologii sváření |
Zaslán dopis provozovateli dráhy se zavedením požadavku |
Přejezd P6519 v úseku Rudoltice v Čechách - Krasíkov |
Uváznutí auta na přejezdu P6519 |
Provádět kontrolu šířky všech rekonstruovaných přejezdů |
Zaslán dopis provozovateli dráhy se zavedením požadavku |
Lochovice, přejezd P558 |
Srážka vlaku s autem na přejezdu P558 (chyba řidiče, přejezd byl v činnosti) |
Doplnit přejezd o břevna |
Navrženo provozovateli dráhy, aby zahrnul do plánu investic |
Klatovy, přejezd P8385 |
Srážka vlaku s autem na přejezdu P8385 (chyba řidiče, přejezd byl v činnosti) |
Doplnit přejezd o břevna |
Navrženo provozovateli dráhy, aby zahrnul do plánu investic |
Úsek trati mezi Praha-Smíchov – Praha-Radotín |
Izolátory na troleji po stanovené době životnosti |
Zohlednit ve vnitřním předpisu provozovatele dráhy, kontrolovat životnost izolátorů |
Požadavek na sjednání nápravy, projednáno s provozovatelem dráhy |
Stařeč, přejezd P3652 |
Srážka vlaku s autem na přejezdu P3652 (chyba řidiče, přejezd byl v činnosti) |
Doplnit přejezd o břevna |
Navrženo provozovateli dráhy, aby zahrnul do plánu investic |
Bystřice pod Hostýnem, přejezd P7272 |
Srážka vlaku s autem na přejezdu P7272 (chyba řidiče, přejezd byl v činnosti) |
Doplnit přejezd o břevna, městský úřad doplnit dopravní značení |
Navrženo provozovateli dráhy, aby zahrnul do plánu investic |
Úsek trati Vratimovem a Valašským Meziřící, přejezd P7385 |
Srážka vlaku s autem na přejezdu P7385 (chyba řidiče, přejezd byl v činnosti) |
Doplnit přejezd o břevna |
Navrženo provozovateli dráhy, aby zahrnul do plánu investic |
Úsek trati Vlkošem a Vracovem, přejezd P7939 |
Srážka vlaku s autem na přejezdu P7939 (chyba řidiče, přejezd byl v činnosti) |
Doplnit přejezd o břevna |
Navrženo provozovateli dráhy, aby zahrnul do plánu investic |
Louky nad Olší |
Vykolejení vlaku na vlečce |
Projektování ramp, jejich kontrola |
Navrženo provozovateli dráhy, aby dodržoval bezpečnost při práci v obvodu dráhy |
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva