Ve svých tipech, jak se chovat udržitelně jako nakupující a cestující, to uvádí síť Evropských spotřebitelských center (ESC), která asistuje spotřebitelům na jednotném trhu již 15 let.
„Evropští spotřebitelé si stále více uvědomují svoji environmentální stopu a při nákupech přemýšlejí nejen o ceně, ale častěji také o dopadu svých rozhodnutí na přírodu,“ říká Ondřej Tichota z Evropského spotřebitelského centra ČR. Potvrzují to poslední průzkumy Evropské komise, která síť ESC zřizuje společně s členskými státy EU, Velkou Británií, Norskem a Islandem.
Reklamace: udržitelnější je oprava než výměna věci
“Pro oblast nakupování má naše síť motto ‚Konzumuj míň, dobře si vybírej‘,“ uvádí Ondřej Tichota. „Řada lidí už dnes vyhledává výrobce potravin co nejblíže svého bydliště či ve své zemi, aby za nimi jídlo nemuselo cestovat tisíce kilometrů. Při nákupu tak mohou narazit na řadu místních potravin i v bio kvalitě a podpořit místní ekonomiku. Ideální je nosit si své vlastní tašky na pečivo, ovoce i na celé nákupy.“

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva