Na memorandum navázala odborná konference Power of Culture v pražském Uměleckoprůmyslovém muzeu, jejímž tématem bylo právě budoucí propojení kulturního a kreativního průmyslu s ekonomikou.
„Jsme velmi rádi, že si vláda uvědomuje potenciál kulturního a kreativního průmyslu a chce se s partnery podílet na jeho budoucím rozvoji. Za stěžejní považujeme příslib vytvoření pracovní skupiny na pomezí obou resortů, která bude kontaktním centrem pro nás jako zástupce podnikatelů i další subjekty státní správy,“ říká předsedkyně Sekce kulturního a kreativního průmyslu Hospodářské komory Marie Fianová.
Hospodářská komora je prostřednictvím sekce připravena podílet se na finalizaci strategie podpory kulturního a kreativního průmyslu i na důkladném zmapování tohoto oboru v České republice, který mj. vytváří významný počet pracovních pozic. V současné době generuje kreativní ekonomika nejvyšší počet pracovních míst pro občany Evropské unie ve věku 15 do 29 let.
Sekce kulturního a kreativního průmyslu funguje v rámci Hospodářské komory od roku 2017. Jejími členy jsou profesní asociace reprezentující většinu subjektů na trhu. Odvětví zde zastupuje filmový průmysl (Asociace producentů v audiovizi Unie filmových distributorů), hudební průmysl (Národní federace hudebního průmyslu, IFPI), herní průmysl (Asociace českých herních vývojářů), animace (Asociace animovaného filmu), reklama a PR (Asociace komunikačních agentur, Asociace PR agentur), výzkumné agentury (Sdružení agentur pro výzkum trhu a veřejného mínění) nebo televizní vysílatelé (Asociace komerčních televizí). Mezi spolupracující subjekty patří Česká protipirátská unie, Česká fintech asociace, Unie vydavatelů nebo rádiová asociace APSV.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva