„Návštěvníci tady doteď trpěli, protože se museli proplétat mezi více jak stovkou parkujících aut. Zdejší náplavka je přitom krásná a Pražané si ji můžou oblíbit podobně jako tu protější na Rašínově nábřeží,“ uvádí ředitel IPR Petr Hlaváček. „Po loňském spojení přívozem s protějším břehem děláme další krok pro oživení Smíchova. Vše přitom vychází z Koncepce pražských břehů,“ dodává Hlaváček.
Místo parkoviště tak na náplavce vzniká unikátní prostor, který se bude využívat pro společenské akce nebo jen příjemné posezení a procházky u vody. Konec parkování a pololegálního objíždění kolon podporuje i městská část Praha 5, která se navíc obává, že tlak na parkování na náplavce by postupně zesílilo i plánované zavedení parkovacích zón.
Správce nábřeží ve spolupráci s orgány města připravuje oživení prostoru náplavky a to jak v rámci programu aktivace míst, tak realizací úprav podmínek využití jednotlivých kobek na Hořejším nábřeží. Při přípravě a realizaci opatření vycházelo město z Koncepce pražských břehů schválené v roce 2014. Tento dokument zajišťuje koncepční přístup hlavního města k Vltavě a definuje prostor řeky jako významné veřejné prostranství.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva