„V současné době jezdí v České republice už 523 CNG autobusů, během příštích 12 měsíců jich bude jezdit v ČR nejméně o 300 více. Stlačený zemní plyn (CNG) má nejlepší ekologické i ekonomické parametry a tak ve většině dopravních podniků českých měst probíhá obnova vozového parku právě za autobusy na CNG. Podniky s 30 autobusy mohou ušetřit ročně přes deset milionů korun,“ uvádí Jiří Šimek, místopředseda Rady Českého plynárenského svazu (ČPS).
Konference „CNG – nejlepší řešení pro čistá města“ v rámci veletrhu Czechbus proběhne 19. listopadu od 10 do 15 hodin, vstup je zdarma a registrovat se lze přes banner Czechbus na stránkách ČPS www.cgoa.cz (tím získáte i vstup zdarma na celý veletrh Czechbus).
Konference se bude konat v sále v prostorách Levého křídla Průmyslového paláce a bude zaměřena na využití zemního plynu v autobusové dopravě jako řešení pro zdravější města. Je určena zástupcům státní správy, představitelům krajských samospráv, zástupcům dopravních podniků, odborné veřejnosti a médiím. Na konferenci budou diskutovány jak dlouholeté zkušenosti s provozem CNG autobusů ve veřejné dopravě, ekonomika provozu a rozvoj plnicích CNG stanic, tak ale i využití dotací na tuto ekologickou a bezprašnou městskou dopravu.
Konferenci zahájí výkonný ředitel Českého plynárenského svazu Jan Ruml. V rámci setkání vystoupí i Josep Sarrato Ariño, Senior Engineer TMB Barcelona, který přednese zkušenosti s provozováním 400 CNG autobusů ve španělské Barceloně. Dalšími vystupujícími bude Jiří Valníček, provozní ředitel DP Brno, který pohovoří o využití dotací na CNG autobusy v rámci DP Brno. Za Český plynárenský svaz se dále zúčastní Jiří Šimek, jehož prezentace bude zaměřena na současný stav a rozšíření sítě plnicích stanic CNG v ČR, podpora EU ad.
„CNG vnímáme jako spolehlivé palivo, které je výhodné nejenom ekologicky, ale především ekonomicky. V Barceloně provozujeme 400 CNG autobusů,“ říká Josep Sarrato Ariño z TMB Barcelona.
Mezi další vystupující bude patřit Jiří Jedlička, ředitel divize dopravní infrastruktury a životního prostředí Centra dopravního výzkumu, Vladimír Homola, generální ředitel ČSAD Autobusy České Budějovice, Ludomír Landa, ředitel ČSAD MHD Kladno, Pavel Bohánek, ředitel DP Karlovy Vary, Petr Pistulka, ředitel divize MHD Comett Plus nebo Bohuslav Juračka, jednatel společnosti ČSAD Tišnov. „Pořídili jsme si bez dotací spolu s pěti autobusy i CNG stanici a vyšla nám návratnost při stávající spotřebě u 5 autobusů asi 7 let. Jelikož je ale stanice otevřena pro veřejnost, počítáme i s nárůstem prodeje a tedy návratností ještě rychlejší,“ říká Bohuslav Juračka z ČSAD Tišnov.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva