Dvacítka účastníků z řad sociálních podnikatelů využilo nabídku kraje, která adekvátně reaguje na úskalí, kterým v současné době tito podnikatelé čelí. Nejsou to jen problémy, které souvisí se získáváním odbytu pro svoje výrobky nebo služby. I když přínos těchto organizací pro společnost např. vytvářením pracovních míst pro znevýhodněné osoby je všem jasný, jsou oblasti, ve kterých mají tyto organizace specifické potřeby. Jedná se především o psychosociální podporu, vzdělávání, sociální rehabilitaci nebo například sociální bydlení a ergodiagnostiku.
„Vedle těchto přínosů se nám podařilo zohlednit i potřebu sociálních podnikatelů se vzájemně setkávat a sdílet svoje přístupy. Chtěli bychom je do budoucna začlenit i do dalších aktivit, které kraj připravuje a správně reagovat na jejich potřeby, např. v rámci hodnocení společenské odpovědnosti nebo dotačního poradenství,“ říká Hana Hajnová, náměstkyně hejtmana Kraje Vysočina pro regionální rozvoj.
V rámci prvního modulu školení vystoupily odbornice na sociální podnikání, které poukázaly na základní znaky pro srovnávání přístupů těchto podniků s ostatními podnikatelskými subjekty. Je to správně definovaná vize, nastavení organizační struktury a správně nastavené procesy. Mezi znaky úspěšných sociálních firem patří také správně nastavená firemní kultura a partnerství s dalšími místními organizacemi. Tyto organizace jsou také více přístupné pro zavádění inovačních aktivit.
Další setkání se uskuteční v prostorách krajského úřadu začátkem března tohoto roku.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva