Kupuj pneu: Pneumatiky loni podražily o 10 %. Nejprodávanější byla značka Barum

11.02.2013 9:10 | Zprávy

Výrobci v uplynulém roce zdražili pneumatiky v průměru o 10 %. Průměrná cena prodané pneumatiky loni činila 1 100 Kč. Nárůst cen se projevil plošně na celém trhu, jeho míra se ale lišila podle výrobce, typu i rozměru pneumatik. Ukázaly to statistiky internetového obchodu Kupuj pneu za rok 2012. Důvodem zdražení byl především nárůst cen surovin, které se na výrobu pneumatik používají, zejména ropy a kaučuku.

Kupuj pneu: Pneumatiky loni podražily o 10 %. Nejprodávanější byla značka Barum
Foto: red
Popisek: Kupuj pneu

Hodnota objednávky od jednoho zákazníka se loni v průměru pohybovala kolem 4 200,- Kč. Jednotliví výrobci reagovali na zvýšení vstupních nákladů odlišně.  Zatímco značka Michelin zvedla ceny o 26 %, u výrobce Barum došlo k navýšení ceny jen o 12 %. Nárůst cen se rovněž lišil u jednotlivých typů pneumatik.

„Loňský růst cen pneumatik o 10 % je jen pokračováním trendu posledních let. Může za něj především stále rostoucí cena ropy. Přes rostoucí ceny a působení současné hospodářské krize klesla poptávka po pneumatikách v roce 2012 jen o necelá 2 %,“ řekl Jan Foltán z předního českého e-shopu Kupuj pneu.

Nejoblíbenější značkou českých zákazníků byla loni značka Barum. Pneumatiky od tohoto výrobce si pořídilo 54 % zákazníků e-shopu Kupuj pneu. Vůbec nejprodávanější byla zimní pneumatika Barum Polaris 3 195/65 R15 91T určená pro vozy nižší střední třídy. K žádaným značkám se v uplynulém roce rovněž řadily značky Matador a Continental. Na čtvrté příčce popularity skončila značka Michelin s 4% podílem.

„Značka Barum má na českém trhu velkou tradici. Čeští zákazníci si ji oblíbili zejména kvůli dobrému poměru mezi cenou a výkonem. Proto má dlouhodobě největší tržní podíl. Oproti dražším značkám, jako je například Continental a Michelin jsou pneumatiky Barum v průměru o 30 % levnější,“ sdělil Jan Foltán z internetového obchodu Kupuj pneu.

Řidiči loni nejvíce nakupovali pneumatiky s průměrem 13 až 14 palců, který patří k nejběžnějším rozměrům. Pořídilo si je téměř 39 % zákazníků internetového obchodu Kupuj pneu. Pneumatiky s průměrem 15 až 16 palců si koupilo 37 % zákazníků e-shopu. Průměr 17 a více palců, využívaný především u dražších automobilů, pak nakupovalo v uplynulém roce 24 % českých řidičů.


Tabulka: Nejprodávanější značky v e-shopu Kupuj pneu v roce 2012:

Značka

Podíl

Barum

54 %

Matador

19 %

Continental

19 %

Michelin

4 %

Ostatní

4 %

Tabulka: Podíl pneumatik o určitém průměru prodaných v roce 2012 v e-shopu Kupuj pneu:

Průměr

Podíl

13 až 14 palců

39 %

15 až 16 palců

37 %

17 a více palců

24 %

 

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

PhDr. Ivan Bartoš, Ph.D. byl položen dotaz

Budoucnost

Vážený pane Bartoši, dokázal jste nevídané a podle mě jste jeden z nejlepších politiků u nás. Zajímalo by mě, co máte v plánu dál? Funkci předsedy jste složil. Zůstanete ale i nadále v politice? A neuvažoval jste o kandidatuře na prezidenta?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hospodářská komora: Stát dá zaměstnavatelům prostor více investovat do zdravotní prevence

16:25 Hospodářská komora: Stát dá zaměstnavatelům prostor více investovat do zdravotní prevence

Hospodářská komora ČR vítá navýšení daňového limitu pro zaměstnanecké zdravotní benefity, které umož…