LEO Express má v Česku již čtyři jednotky

07.10.2012 19:12 | Zprávy

Čtvrtá zbrusu nová vlaková souprava společnosti LEO Express dorazila do Česka.

LEO Express má v Česku již čtyři jednotky
Foto: LEO Express
Popisek: Nová souprava LEO Express se poprvé předvedla v Česku

Je zatím umístěna na zkušebním okruhu Výzkumného Ústavu Železničního u Velimi, kde v současnosti dokončují testy další dvě jednotky LEO Express. Jedna souprava dorazila minulý týden také do železničního depa v Bohumíně. Zbylá pátá jednotka FLIRT od švýcarského výrobce Stadler dorazí do Česka v průběhu podzimu.

Nový železniční dopravce LEO Express začne dopravovat cestující mezi Prahou a Ostravou v plném rozsahu se 16 spoji denně od 9.12.2012.

Základní technické údaje soupravy FLIRT

Výrobce                                               Stadler Rail AG
Trasa                                                   Česká republika, Praha-Pardubice- Olomouc-Ostrava-Bohumín
Počet souprav                                      5
Uvedení do provozu                            2012
Míst k sezení celkem                           237, 2 místa pro invalidní vozíky, 5 míst pro kočárky
Premium třída                                      6 míst
Business třída                                      19 míst
Economy třída                                      212 míst (z toho 4 sklopná)
Počet vagónů v soupravě                     5
Rozchod                                               1435 mm
Trakční soustava                                   3 kV DC
Trvalý výkon na kole                              2 000 kW
Max. výkon na kole                                2 600 kW
Tažná síla                                               200 kN
Podélná tlaková síla                               1 500 kN
Maximální rychlost                                 190 km/h
Provozní rychlost                                    160 km/h
Zrychlení                                                 1,2 ms-2
Hmotnost plně obsazené soupravy         176 t
Výška podlahy
     nízká podlaha                                     780 mm
     vysoká podlaha                                  1 120 mm
Celková délka vozidla                             90 178 mm
Šířka vozidla                                           2 880 mm
Výška vozidla                                          4 270 mm
Nástupní šířka                                         950 mm
Rozvor podvozku
      hnací podvozek                                 2 700 mm
      běžný podvozek                                2 700 mm

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: LEO Express

Ing. Aleš Juchelka byl položen dotaz

Sociální služby

Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Správa jeskyní ČR: Čerti s Mikulášem přijdou za dětmi do Výpustku, Koněprus i Mladče

22:08 Správa jeskyní ČR: Čerti s Mikulášem přijdou za dětmi do Výpustku, Koněprus i Mladče

V peklo s čerty i Mikulášem se na přelomu listopadu a prosince změní tři zpřístupněné jeskyně –Výpus…