Je zatím umístěna na zkušebním okruhu Výzkumného Ústavu Železničního u Velimi, kde v současnosti dokončují testy další dvě jednotky LEO Express. Jedna souprava dorazila minulý týden také do železničního depa v Bohumíně. Zbylá pátá jednotka FLIRT od švýcarského výrobce Stadler dorazí do Česka v průběhu podzimu.
Nový železniční dopravce LEO Express začne dopravovat cestující mezi Prahou a Ostravou v plném rozsahu se 16 spoji denně od 9.12.2012.
Základní technické údaje soupravy FLIRT
Výrobce Stadler Rail AG
Trasa Česká republika, Praha-Pardubice- Olomouc-Ostrava-Bohumín
Počet souprav 5
Uvedení do provozu 2012
Míst k sezení celkem 237, 2 místa pro invalidní vozíky, 5 míst pro kočárky
Premium třída 6 míst
Business třída 19 míst
Economy třída 212 míst (z toho 4 sklopná)
Počet vagónů v soupravě 5
Rozchod 1435 mm
Trakční soustava 3 kV DC
Trvalý výkon na kole 2 000 kW
Max. výkon na kole 2 600 kW
Tažná síla 200 kN
Podélná tlaková síla 1 500 kN
Maximální rychlost 190 km/h
Provozní rychlost 160 km/h
Zrychlení 1,2 ms-2
Hmotnost plně obsazené soupravy 176 t
Výška podlahy
nízká podlaha 780 mm
vysoká podlaha 1 120 mm
Celková délka vozidla 90 178 mm
Šířka vozidla 2 880 mm
Výška vozidla 4 270 mm
Nástupní šířka 950 mm
Rozvor podvozku
hnací podvozek 2 700 mm
běžný podvozek 2 700 mm
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: LEO Express