Dále čekáme na vyjádření autorit, které se zabývají bezpečností leteckého provozu. Teprve na základě dalších relevantních informací můžeme rozhodnout o případném dalším postupu.
Do zprovoznění stávajícího stroje pokrývají služby letecké záchranné služby pro pacienty okolní základny. To znamená, že v případě potřeby vyšle centrální dispečink k pacientovi vrtulník z nejbližší základny. Na přistavení technicky plně způsobilého stroje má firma ATE smluvní lhůtu 12 hodin od události. Může se jednat o stávající stroj po opravě, nebo o stroj náhradní. Tento termín musí firma dle smlouvy dodržet. Podle aktuálních informací firmy ATE z úterního podvečera by měla být závada odstraněna do večerních hodin, přičemž se kontrolka poruchy motoru měla rozsvítit kvůli možné nečistotě v oleji. Nemělo tedy jít o faktickou závadu. Pilot však reagoval podle předpisů a se strojem přistál.
Dle popisu situace od ZZS Olomouckého kraje byl sled událostí následující:
V 10:44 došlo k technické závadě na vrtulníku LZS Olomouckého kraje, který provozuje firma ATE s.r.o. Pilotovi byla signalizována porucha motoru, proto postupoval dle platných předpisů a nouzově přistál. Na palubě vrtulníku byl v té době pilot, lékař, zdravotnický záchranář a pacient. Let byl prováděn z Drahotuší do Brna. Po přistání vrtulníku v 11 hodin byl pacient přeložen do již na místo přistaveného sanitního vozidla a transportován do cíle, aniž by byl jeho zdravotní stav ohrožen či doba transportu prodloužena.
S vedením ZZS Moravskoslezského a Jihomoravského kraje byla ihned domluvena spolupráce na zajištění Olomouckého kraje leteckou ZZS z jejich základen. Po předložení písemné technické záruky plné bezpečnosti provozu vrtulníku ze strany ATE bude tým ZZS OK opět připraven k zajištění LZS v Olomouckém a přilehlých krajích.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva