MHMP: Pražští radní schválili rozvoj dobíjecí infrastruktury pro elektromobily

28.11.2019 18:46 | Zprávy

Rada hl. m. Prahy schválila pověření Operátora ICT (OICT) přípravou Generelu rozvoje dobíjecí infrastruktury v hlavním městě Praze do roku 2030. Zároveň ho pověřila koordinací v oblasti budování dobíjecích stanic pro elektromobily. Cílem je vytvořit dobré prostředí pro rozvoj elektromobility v hlavním městě.

MHMP: Pražští radní schválili rozvoj dobíjecí infrastruktury pro elektromobily
Foto: Hans Štembera
Popisek: Budova pražského magistrátu na Mariánském náměstí

Mezi lety 2017 a 2018 stoupl počet elektromobilů v Praze z 1060 na 1591, v roce 2020 by se počet vozů měl zvýšit téměř trojnásobně. Aktuální potřeba města je 160 veřejných dobíjecích bodů, v roce 2020 jich bude potřeba ale již 443.

Vytvoření generelu je komplexní téma, které prochází napříč několika městskými společnostmi i několika odbory Magistrátu hl. m. Prahy, proto je nezbytné, aby celou záležitost koordinovala společnost, která má zkušenost se Smart City projekty. „Kvalitní řešení vyžaduje zapojení expertů, což je výhodou OICT a jeho přímé spolupráce s uznávanými odborníky z akademického prostředí. Operátor má navíc bohaté zkušenosti s projekty Smart Cities. Dříve se tyto projekty nedělaly úplně ideálně, protože nebyly připravovány v dostatečné součinnosti s firmami, co je měly následně převzít do ostrého provozu. Jsem proto rád, že teď měníme způsob, jakým se budou uskutečňovat,“ uvádí Zdeněk Hřib, primátor hlavního města Prahy.

Dobíjecí stanice, které jsou v současné době v Praze budovány soukromými společnostmi, vznikají často tam, kde je mohou firmy snadno a rychle zrealizovat. Nevýhodou tohoto přístupu je, že se občas kvůli tomu nacházejí na nepříliš strategických místech. Proto je důležité, aby se Praha aktivně zapojila a využít například moderní elektrickou přenosovou síť, veřejná parkoviště či veřejné osvětlení. „Snažíme se, aby stanice nevznikaly živelně, proto Praha potřebuje jasný plán, kde jsou stanice potřeba. Definovat místa, kde jejich umístění dává smysl, je potřeba jak z hlediska kapacity, tak přenosové soustavy," dodává radní pro oblast správy majetku a majetkových podílů Jan Chabr.

Témata, kterým se generel bude věnovat:

  • Výběr vhodných lokalit
  • Technické parametry stanic
  • Parkování
  • Uživatelská zkušenost
  • Určení počtu nabíjecích stanic

Vytvoření generelu navazuje na Strategický plán hl. m. Prahy, Plán udržitelné mobility a připravovanou Strategii podpory alternativních pohonů v Praze. Jeho uvedení do praxe podpoří snížení emisí CO2 v hlavním městě a zlepší kvalitu životního prostředí.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

platy

Podepsal byste se pod slib Fialy, že za pár let budeme mít platy jako v Německu nebo Rakousku? Není to spíš jen čirý populismus pokud ne přímo lež? Protože třeba teď jste už nějaký rok u moci a máte dojem, že naše životní úroveň nebo reálné mzdy rostou? Já mám totiž spíš opačný pocit a rozhodně nejs...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ředitelství vodních cest: Nová čekací stání pro malá rekreační plavidla v Roztokách u Prahy jsou v provozu

19:15 Ředitelství vodních cest: Nová čekací stání pro malá rekreační plavidla v Roztokách u Prahy jsou v provozu

Ředitelství vodních cest ČR po dokončení kolaudačního řízení zprovoznilo nová čekací stání pro malá …