„Metodiky Zipyho kamarádi a Jablíkovi kamarádi, které jsou ve spolupráci s naší neziskovou organizací Centrem sociálních služeb Praha nabízeny a šířeny do českých škol, jsou jedním z ověřených nástrojů upevňování duševního zdraví malých dětí. Na příbězích spojených s postavičkami Zipyho a Jablíka jsou jim přibližovány různé životní situace a případná jejich řešení,“ přiblížil projekt radní pro sociální oblast Daniel Hodek, který nad konferencí převzal záštitu.
Na základě metodik, které se využívají i v zahraničí, se učí pedagogové, jak vést děti již od pěti let věku k tomu, aby si samy uměly pomoci v životních situacích, které vnímají jako obtížné – od řešení kamarádských vztahů po úmrtí či rozvod v rodině. A tyto dvě metodiky prokazatelně fungují.
„Dostatečné sociální dovednosti a strategie zvládání obtížných životních situací mohou dětem a dospělým, kteří z nich vyrostou, pomoci zvládnout jakoukoliv obtížnou životní situaci, do níž se mohou dostat,“ doplnil ředitel Centra sociálních služeb Praha Tomáš Ján.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva