Stále naprosto zásadní vliv má pandemie covidu-19 a související opatření na provozní výsledky podniku za rok 2021. Ve srovnání s posledními dvanácti měsíci předkrizového vývoje, tedy rokem 2019, který současně slouží jako základní srovnávací kritérium, dosáhl loňský provoz úrovně necelé poloviny roku 2019. V dlouhodobém srovnání se tak objem provozu v českém vzdušném prostoru pohybuje přibližně na hodnotě, která byla typická pro období let 2002 – 2003.
Za celý rok 2021 bylo ve vzdušném prostoru České republiky zaznamenáno 361 522 pohybů, což představuje úroveň provozu ve výši 43,3 % roku 2019 (883 063 pohybů). Provoz tak dosáhl mírně nad úroveň roku 2002, kdy bylo zaznamenáno celkem 353 211 pohybů. Vzhledem k objemu provozu bylo v českém vzdušném prostoru dosaženo prakticky nulové průměrné zpoždění na provedený let.
Ke změnám naopak nedošlo ve složení největších uživatelů českého vzdušného prostoru. Největším zákazníkem podniku v roce 2021 byly společnosti Qatar Airways, Turkish Airlines a Wizz Air.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva